والی غور: موسسات خارجی به فکر کمک نیستند، وحدت مردم ما را نشانه گرفته‌اند

والی غور می‌گوید موسسات خارجی به دنبال تفرقه و ایجاد کدورت در میان مردم اند و بر خلاف شعار حقوق بشری شان هیچ‌گونه خدمت راهبردی برای مردم افغانستان نمی‌کنند.

او امروز شنبه (17 جدی) در دیدار با مسئول سازمان غذایی جهان در غرب کشور این صحبت‌ها را مطرح کرده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، دفتر رسانه‌های مقام ولایت غور با نشر خبرنامه‌ای به نقل از مولوی احمدشاه دین دوست نوشته: « موسسات هدف شان بشر دوستی، کمک صادقانه و خدمت به ملت و جامعه بشری نمی باشد.»

در ادامه آمده که تطبیق برنامه‌های کمک‌رسانی خویش را طوری تنظیم کردند که در وقت بررسی و توزیع کمک‌ها، در بین مردم نفاق، تفرقه و عدم هم‌دیگرپذیری را ایجاد می‌کنند.

والی غور افزوده که «چون حالا برنامه‌ها قسم روی‌دست گرفته شده که باعث ایجاد فاصله و دل دردی ملت شده است.»

مولوی دین دوست در این دیدار خطاب به مسئولان موسسات گفته که اگر به هدف خدمت آمده‌اید برای مردم کارهای بنیادی از قبیل بازسازی سرک‌ها، پلچک‌ها، اعمار بند برق و دیگر موارد انجام دهید.

از جانبی‌هم، مسئولان اداره حوادث و اقتصاد غور هم گفتند که اکثر مواقع موسسات بدون هماهنگی با این‌ نهادها فعالیت می‌کنند و این موضوع اعتماد میان طرف‌ها را کم می‌کند.

در خبرنامه مقام ولایت غور اضافه شده که در این دیدار مسئول زون غرب WFP هدف سفر و همچنان نحوه عرضه خدمات WFP در ولایت غور را با والی غور شریک ساخته و گفت: هدف دفتر WFP با همکاری سکتورهای مربوطه، شناسایی مستحقین، فقراء و نیازمندان است تا برای آنان مواد غذایی رسانیده شود.

والی غور قبل از این هم موسسات خارجی را به کم‌کاری در قبال مردم متهم کرده بود.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.