والی غور: به مشکلات بیجاشدگان غور توجه شود

والی غور در دیدار با وزیر مهاجرین حکومت خواستار توجه این وزارت به بیجاشدگان و مهاجرین این ولایت شده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، دفتر رسانه‌ای والی غور با نشر خبرنامه‌ای گفته که روز گذشته مولوی احمدشاه دین دوست، والی غور با مولوی خلیل‌الرحمن حقانی، وزیر امور مهاجرین دیدار و صحبت کرده است.

در خبرنامۀ این نهاد آمده است که مولوی احمدشاه دین دوست، با ارایه چالش‌های باشندگان غور خواستار توجه این وزارت شده است.

والی غور فقر و بیکاری را از عوامل اصلی مهاجرت و بیجاشدن باشندگان ولسوالی‌های غور به مرکز دانسته و گفته که حکومت در زمینه رفع چالش‌های آنان و فراهم‌سازی زمینه برگشت آن‌ها به مناطقشان را تلاش کند.

در این میان، وزیر مهاجرین کشور گفته که برای رفع چالش‌های باشندگان غور کارهای لازم صورت خواهد گرفت.

او افزود که حکومت مکلف است تا به چالش‌ها و مشکلات مردم غور رسیدگی کند.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که از چند سال به این طرف صدها باشندۀ غور به علت فقر و بیکاری و همچنین جنگ، به مرکز ولایت غور و ولایت هرات بیجاشده‌اند.

این خانواده‌‌ها عمدتا با کمک‌های نهادهای حقوق بشری نیازهای زندگی شان را برطرف می‌کنند و تا کنون زمین، انتقال آن‌ها به مناطق شان فراهم نشده است.

با این حال، اداره اطلاعات و فرهنگ غور در خبری دیگر از توزیع بسته‌های کمکی مواد غذایی به خانواه‌های نیازمند و بیجاشده به شهر فیروزکوه خبر می‌دهد.

حماس غوری، آمر اطلاعات اداره فرهنگ غور می‌گوید که ۳۱۸ خانواده که به دلیل فقر و خشک‌سالی به شهر فیروزکوه، مرکز این ولایت آواره شده بودند از سوی نهاد‌های امدادرسان کمک‌های مالی و خوراکی دریافت کرده‌اند.

در این میان برای 140 خانواده پول نقد، هر خانواده مبلغ 36 هزار افغانی و برای 126 خانوادۀ دیگر مواد غذایی توزیع شده است.

آمر اطلاعات ریاست اطلاعات و فرهنگ غور می‌افزاید: “ما تلاش می‌کنیم مشکلات مردم ولایت غور را به نهاد‌های کمک کننده برسانیم و به همین منظور والی غور اکنون در مرکز کشور بسر می‌برند و مشکلات مردم این ولایت را در بخش‌های مختلف با مسئولان مرکزی در میان گذاشته‌اند.”

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.