نمایشگاه بزرگ تولیدات داخلی افغان – لاجورد در هرات افتتاح شد

دومین نمایشگاه افغان لاجورد به مناسبت هفته صنعت و معرفی محصولات داخلی کشور در 300 غرفه در ولایت هرات افتتاح شد.

این نمایشگاه امروز(چهارشنبه، 3 جوزا)، در منطقه پشتون پل هرات افتتاح شد و الی چهار روز ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، حمیدالله خادم، رئیس صنعت و تجارت ولایت هرات می‌گوید که در این نمایشگاه تولیدات داخلی کشور از ولایت‌های هرات، غور، بادغیس، فراه، نیمروز و کندهار به نمایش گذاشته شده است.

آقای خادم بیان داشت که این نمایشگاه متشکل از 100 غرفه صنایع دستی بانوان و 200 غرفه محصولات فابریکه‌های داخلی کشور می‌باشد.

او می‌افزاید که حضور پررنگ بانوان شاغل برای اولین بار در این برنامه، نماینگر فراهم شدن فعالیت تجاری برای تمام آنها در کشور است.

از سویی‌هم، شماری از اشتراک کنندگان این نمایشگاه ضمن استقبال خواهان حمایت دولت از تجاران و سرمایه گذاران کشور می‌باشند.

نسیمه هاشمی، یک تن از اشتراک کنندگان می‌گوید حکومت با حمایت از بانوان تجارت پیشه زمینه برگزاری این گونه برنامه‌ها را در دیگر ولایت‌های کشور هم فراهم کنند.

خانم هاشمی می‌افزاید: «هرچه این چنین نمایشگاه‌ها بیشتر برگزار شود، صنعت صنایع دستی و تجارت بانوان رشد خواهند کرد».

پروانه صفت‌یار، یکی دیگر از اشتراک کنندگان در این نمایشگاه هم بیان داشت که راه‌اندازی نمایشگاه‌های از این قبیل در کنار رشد و شکوفایی اقتصاد کشور، نقش ارزنده در معرفی تولیدات داخلی دارد.

او علاوه می‌کند که مردم هم با استفاده از محصولات داخلی کشور می‌توانند حامی تجاران و تولیدات داخلی کشور باشد.

در همین‌حال، مسئولان محلی هرات می‌گویند که آنان در کنار صنعت‌کاران و سرمایه گذاران برای خودکفایی و رونق اقتصادی این ولایت تلاش می‌کنند.

مولانا نور احمد اسلام‌جار، والی ولایت در هرات در افتتاح این نمایشگاه گفت: «بزرگ‌ترین هدف ما در کوتاه مدت جلوگیری از واردت محصولات مشابه خارجی به داخل کشور می‌باشد».

آقای اسلام‌جار افزود که تجاران وصنعت‌کاران مشاوران اداره محلی هرات می‌باشد و آنها پیشنهادات شان برای رشد محصولات داخلی کشور با این اداره در میان بگذارند.

این در حالی‌است که تجاران ولایت هرات همواره از مشکلات ترانزیتی میان کشورهای همسایه و واردات اقلام مشابه خارجی به داخل کشور ابراز نگرانی می‌کنند.

اما اداره محلی هرات می‌گوید به منظور رسیدگی به مشکلات تجاران و صنعت‌کاران در این ولایت کمیته اقتصادی ایجاد شده است.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.