سفر آموزشی کارمندان اداره خط آهن کشور به ایران

مسئولان اداره خط آهن کشور می‌گویند که چهار تن از کارمندان این ارگان برای فراگیری آموزش‌های لازم به کشور ایران سفر کرده‌اند.

سمیع درانی، سخنگوی اداره خط آهن با انتشار خبرنامه‌ای گفته که از آموخته‌ها و تجارب کارمندان یاد شده بعد از فراغت از دوره آموزشی کوتاه مدت، در خط آهن خواف – هرات  استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرگزرای وطن24، سخنگوی اداره خط آهن افغانستان همچنین تاکید کرد که اداره خط آهن افغانستان با تمام توان تلاش می‌کند جهت ارتقا ظرفیت کارمندان خویش برنامه های آموزشی بیشتری را راه اندازی کند.

این سفر درحالی صورت می‌گیرد که چند هفته قبل خط آهن هرات – خواف دوباره ترمیم شده و اولین قطار آزمایشی از کشور ایران وارد ایستگاه روزنک شد.

کارمندان تخنیکی اداره خط آهن افغانستان درحالی برای فراگیری آموزش‌های فنی به ایران سفر می‌کنند که روز گذشته یک شرکت ذوب آهن تُرکی اعلام کرد که این شرکت آماده است تا در بدل مواد معدنی برای افغانستان ریل تولید کند.

سرکان اتامیر، رئیس شرکت ذوب آهن «کاردمیر» در ترکیه در جریان بازدید رئیس اداره خط آهن افغانستان از این شرکت گفته است که تهیه ریل در بدل مواد معدنی در کشورهای دیگر عملی شده و نتیجه مثبت دارد.

ملا بخت الرحمن شرافت، رئیس عمومی اداره خط آهن افغانستان در پاسخ به این پیشنهاد گفته است که روی این پیشنهاد در کابل بحث می‌شود و در صورت توافق دولت افغانستان، به پیش خواهیم رفت.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.