دولت باید برای باز پس‌گیری ولسوالی‌ها اقدام جدی کند

باشندگان هرات به دلیل کم توجهی اداره محلی نسبت به باز پس‌گیری ولسوالی‌های این ولایت از نزد طالبان انتقاد می‌کنند.

محمد رفیع، یکی از باشندگان هرات به سایت خبری وطن24 می‌گوید: پس از آزاد سازی ولسوالی کرخ باشندگان این ولایت امیدوار شدند که نیروهای امنیتی ولسوالی‌های دیگر را هم به زودی پس می‌گیرند اما آن چنان که مردم انتظار داشتند عملی نشد.

وی بیان داشت تا زمانی که نیروهای امنیتی با جدیت برای پاکسازی طالبان از ولسوالی‌ها اقدامی را انجام ندهند تهدیدات همچنان پا بر جا خواهد بود.

او یادآور شد مخالفان مسلح دولت برای حمله به یک مناطق با سرعت عمل وارد اقدام می‌شوند پس چرا دولت این گونه اقدام نمی‌‌‌کند.

این باشنده هرات تأکید می‌کند با گذشت هر روز به نگرانی‌های مردم افزوده می‌شود و باید دولت هر چی زودتر دست به کار شود.

نیک محمد، یکی دیگر از باشندگان هرات می‌گوید: به دلیل ناامنی‌های اخیر قیمت مواد اولیه هم به شدت افزایش پیدا کرده اگر مسئولان در این زمینه توجه نکند وضعیت بدتر از این خواهد شد.

به گفته وی با بدست گرفتن دو شاهراه مهم اسلام قلعه و تورغندی به دست طالبان در این اواخر قیمت مواد خوراکه افزایش چشم‌گیری داشته است.

این باشنده هرات افزود مردم نگران وضعیت کنونی هستند که مباداء قیمت‌ها بیشتر از این هم بالا برود.

در همین حال جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات هم می‌گوید: دولت برای باز پس گیری ولسوالی‌های از دست رفته برنامه‌های دارد و فقط نتیجه عملیات‌ها با مردم شریک ساخته می‌‌شود.

او در ادامه صحبت‌هایش تأکید می‌کند نیروهای امنیتی به تمام ساحاتی که طالبان حضور دارند خواهند رفت.

از چند هفته به این طرف بیشتر ولسوالی‌های هرات در اخیتار این گروه قرار گرفته و مسئولان امنیتی هم بارها تأکید کردند که برای پس گیری ساحات از دست رفته تلاش می‌کنند.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.