طالبان برای تسلط به دولتیار غور، مردم را تحت فشار قرار می‌دهند

فعالان مدنی و باشندگان غور می‌گویند طالبان برای تحت فشار قرار دادن مردم ولسوالی دولتیار و تصرف این ولسوالی علاوه بر حملات تهاجمی، دست به تبلیغات و قطع آب هم می‌زنند.

عبدالحی تابش، فعال مدنی در ولایت غور به سایت خبری وطن24 گفت: گروه طالبان از نزدیک به 20 روز به این طرف برای تحت فشار قرار دادن مردم دولتیار و فراهم کردن شرایط تسلیمی آنان، آب زراعتی را قطع کرده است.

به بیان وی این کار طالبان باعث شده بخش زیادی از مردم این ولسوالی با مشکلات جدی مواجه شود و حتی کشت و زراعت شان را از دست بدهند.

گفته شده نزدیک به یک هزار فامیل از این آب برای کشت و زراعت استفاده می‌کردند و طالبان تا کنون که چند هفته می‌گذرد آن را به روی مردم باز نکرده‌اند.

تابش ادامه می‌دهد همچنین گروه طالبان با تبلیغات و راه اندازی جنگ نرم، تلاش زیادی برای تحت تاثیر قرار دادن مردم انجام می‌دهد.

او علاوه می‌کند این رویکرد آنان باعث شده بخش اعظم از پیش‌روی این گروه در غور بدون درگیری و مقابله از جانب مردم رقم بخورد.

همچنین اعضای شورای ولایتی غور تبلیغات طالبان و استفاده این گروه از هر گزینه‌ی برای تحت تاثیر قرار دادن مردم جهت تصرف مناطق را تائید می‌کنند.

معاون احمد، عضو شورای ولایتی غور می‌گوید طالبان در بخش‌های از ولسوالی دولتیار حضور دارند و با ایجاد کردن موانع، کشتن افراد ملکی و حملات تهاجمی، مردم را وادار به تسلیمی می‌کنند.

به گفته آقای احمد، مردم دولتیار اما در مقابل این گروه مقاومت می‌کنند و در تلاش عقب راندن آنان از ساحات این ولسوالی‌اند.

با این حال، مسولان محلی غور گفته‌اند که دولت برای عقب راندن طالبان و جلوگیری از نفوذ این گروه در دولتیار غور، برنامه‌های عملی در در پیش گرفته‌است.

گروه طالبان اما تا کنون در مورد قطع کردن آب در ولسوالی دولتیار چیزی نگفته‌است.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.