خانه مشترک تجارتی میان افغانستان – قزاقستان افتتاح شد

خانه تجارت میان افغانستان و قزاقستان در اتاق‌های تجارت هرات با حضور سفیر این کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، محمد یونس قاضی‌زاده، رئیس اتاق تجارت و سرمایه گذاری ولایت هرات افتتاح این خانه تجارتی را گام ارزنده در عرصه رشد اقتصادی و تجارتی افغانستان دانسته است.

به گفته وی، ریاست اتاق تجارت و سرمایه گزاری هرات در همکاری با مقام ولایت برای توسعه تجارتی افغانستان در منطقه و جهان تلاش می‌کند.

در همین حال، سفیر قزاقستان در مراسم افتتاح خانه مشترک تجارتی میان دو کشور، آن را قدم مهم در عرصه رشد تجارت میان دو کشور عنوان کرده است.

علیم خان یسین گیلدییف، سفیر قزاقستان در افغانستان گفت با افتتاح این خانه مشترک تجارتی، سرمایه گذارن و تاجران دو کشور با مبادلات تجارتی تا حد زیادی در راستای رشد اقتصادی دو کشور کار خواهند کرد.

خانه مشترک تجارتی میان افغانستان و قزاقستان روز گذشته (یک‌شنبه، 26 حمل) افتتاح شد و در مراسم افتتاح این خانه مقامات محلی، تاجران و سرمایه گذاران هرات حضور داشتند.

سفیر قزاقستان در دیدار جداگانه با والی هرات همچنین خواستار تسهیلات و همکاری بیشتر در بخش تجارتی میان دو کشور شد.

در این دیدار، روی موضوعات مختلف از جمله گسترش تسهیلات تجارتی، افزایش حجم مبادلات بین تاجران، کاهش تعرفه های گمرکی و حل چالش های تاجران و صدور ویزا برای آنان بحث شده و بر گسترش مبادلات تجارتی بین دو کشور توافق شد.

اداره محلی هرات هم از افتتاح این خانه مشترک استقبال کرده و وعده هر نوع همکاری در زمینه رشد اقتصادی و توسعه تجارتی را به سفیر قزاقیستان داده‌ است.

 

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.