باز پس گیری ۵ هزار جریب زمین غصب شده اداره حج و اوقاف در هرات

مسؤلان ریاست حج و اوقاف هرات از بازپس گیری بیش از پنچ هزار جریب زمین غصب شده این اداره در نقاط مختلف این ولایت خبر می‌دهند.

مولوی عبیدالله رحمانی،  سرپرست ریاست حج و اوقاف هرات در گفتگو با خبرگزاری وطن۲۴، گفت که  ۴۴ هزار و۷۸۰ جریب زمین در هرات مربوط این اداره می باشد و ازاین میان بیش از ۵ هزار جریب زمین غصب شده در نواحی مختلف هرات بعد از روی کار آمدن امارت اسلامی در هرات به ملکیت این اداره در آمده است.

به گفته آقای رحمانی، اداره حج و اوقاف هرات به هم‌کاری دیگر نهاد­ها برنامه­های جدی برای بازپس گیری زمین­های غصب شده در هرات دارد و تا کنون ۵۰ دوسیه  در ارتباط به غصب زمین­های دولتی به ارگان ­های عدلی و قضایی سپرده شده­ است.

از سوی هم، باشندگان هرات برنامه باز پس گیری زمین­های غصب شده را استقبال کرده و می­گویند باید به گونه دوامدار این پلان عملی شود.

تیمور شاه احساس، باشنده هرات گفت که اداره حج و اوقاف و دیگر نهاد­ها باید به شکل جدی و طبق قانون با غاصبین مبازره  کنند تا دوباره این عمل تکرار نشود.

حکمت الله عادل، یکی دیگر باشنده هرات می­گوید که تلاش شود تا زمین­های باز پس گرفته شده در عرصه خدمات رسانی و حل مشکلات مردم در بخش­های مورد نیاز استفاده شود.

این در حالی ­است که کمیسیون مبارزه با غصب زمین به همکاری چند نهاد دیگر چند ماه پیش شروع به کار کرده است و تا کنون ده­ها جریب زمین­های غصب شده را در هرات  پس گرفته است.

 

 

 

.

 

 

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.