آگاهان امور در هرات: مدعیان دفاع از حقوق بشر حامیان نسل‌کُشی در غزه اند

آگاهان سیاسی در هرات هم‌زمان با افزایش تنش‌ها در منطقه تاکید می‌کنند که انفعال سازمان‌ ملل متحد و حمایت کشورهای به اصطلاع مدافع حقوق بشر از ظلم جاری در غزه باعث شده یک نسل کشی تمام عیار از سوی رژیم صهیونستی هم‌چنان ادامه داشته باشد.

به بیان آنان تنش‌های امروزی منطقه نیز به علت دوام‌دار شدن دامنه ظلم رژیم صهیونستی است و باید اقدامات جمعی از سوی کشورهای اسلامی برای برچیده شدن این ظلم در پیش گرفته شود.

سید جلال قاری، آگاه سیاسی و فعال حوزه فرهنگی در گفتگو با خبرگزاری وطن24 می‌گوید که جهان امروز نظاره‌گر وحشت و جنایتی در فلسطین است که سابقه آن به بیش از 70 سال قبل برمی‌گردد.

به بیان آقای قاری، رژیم اسرائیل همانطور که اشغالگر و غصب کننده سرزمین مسلمانان است بیش از 70 سال است جلوی چشم مسلمانان دست به کشتار و جنایت می‌زند.

وی با اشاره به با اهمیت بودن حمله تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی ایران به عمق اراضی اشغالی تاکید کرد که رژیم اسرائیل با حمایت مدعیان دفاع از حقوق بشر و حتی تحت حمایت سازمان ملل دست به هرگونه جنایت و حمله کنسولگری کشورهای مستقل می‌زند که باید پاسخ قاطع دریافت کند و دریافت هم کرد.

«امت اسلامی امروز از ظلم جاری در غزه خشم‌گین هستند وهرگونه حرکتی که در راستای حمایت از مظلومین باشد مورد پسند جهان اسلام است و باید از آن دفاع کرد.»

قادری اضافه می‌کند خودخواهی و خودبرتربینی رژیم اسرائیل باعث شده که ظلم این رژیم اوج بگیرد و حمایت همیشگی آمریکای جنایت‌کار که علاوه دفاع از نسل کشی در غزه در خیلی از کشورهای دیگر جهان دست به جنایت زده، از آن ادامه دارد.

او آمریکا را عامل تباهی، ظلم و نفاق بین امت اسلامی می‌داند و تاکید می‌کند که باید «در مقابل نقشه‌های شوم این کشورهای جنایت‌کار ایستاد.»

این درحالی است که مردم افغانستان همواره حامی فلسطین بوده و در بیانیه‌ها و برنامه‌های مختلف مسئولان ارشد امارت اسلامی از ظلم جاری در فلسطین ابراز نگرانی کرده و جهان را به برخورد دوگانه متهم کرده‌اند.

اداخه در گفتگوی صوتی:

 

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.