30 درصد کار بند پاشدان هرات پیش رفته است

به گزارش خبرگزاری وطن24، عبدالقیوم رحیمی والی هرات امروز 15 دلو، از جریان کار ساختمانی بند پاشدان بصورت مفصل بازدید کرد و از پیشرفت و سرعت کار ابراز خرسندی نمود.
والی هرات ضمن تقدیر از تلاش انجنیران و کارمندان شرکت مجری ساخت بند پاشدان گفت: “اداره محلی هرات تلاش خواهد کرد اندک مشکلات باقی مانده را نیز مرفوع سازد.”
مسئولان شرکت مجری ساخت بند پاشدان، کنترول سیلاب های فصلی، آبیاری هزاران جریب زمین زراعتی، توسعه فضای سبز و تولید دو میگاوات برق را از جمله اهداف اساسی ساخت این بند اعلام کردند.
گفته می‌شود با تکمیل کار ساخت بند پاشدان ۱۳۰۰۰ هکتار زمین که شامل ۶۵ هزار جریب زمین زراعتی می‌گردد، تنها در ولسوالی کرخ و ساحات شهری آبیاری می‌شود.
بند پاشدان با هزینه ابتدایی ۱۱۷ میلیون دالر امریکایی در سال 1390 تهداب‌گذاری شد ولی به دلیل مشکلات تخنیکی قرارداد آن در سال 1395فسخ و سپس در سال ۱۳۹۶ مجدد به کمپنی هیواد وال واگذار شد.
این بند که در فاصله ۲۵ کیلومتری شهر هرات موقعیت دارد، قرار است تا سه سال آینده به بهره برداری سپرده شود.
مسئولان وزارت انرژی و آب، می‌گویند که دو شرکت خارجی و یک شرکت افغانی مسئولیت ساخت این بند را به عهده دارند و در حال حاضر شماری از متخصصان خارجی نیز برای پیشبرد کار این پروژه، در هرات حضور دارند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.