مسئولان محلی هرات: زمینه کار برای معلولان فراهم می‌شود

انجمن معلولان جبرئیل هرات در ادامه فعالیت‌هایشان با برگزاری نمایشگاه همدلی، توانایی‌ و فعالیت اعضای این انجمن را به نمایش گذاشت.

این نمایشگاه هم‌زمان با سالروز ولادت حضرت مهدی موعود (عج) برگزار شده بود و به مدت سه روز ادامه داشت.

مسئولان محلی هرات، فرهنگیان و فعالان هرات با بازدید از این نمایشگاه، ضمن تشویق اعضای این انجمن تاکید بر حمایت از آنان کردند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی نعیم‌الحق حقانی، رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات در بازدید از این نمایشگاه گفت که معلولیت محدودیت نیست و باید از معلولان حمایت شود.

همچنین، علی حق‌شناس، رئیس انجمن اجتماعی معلولان شهرک المهدی جبرئیل هرات می‌گوید که این نمایشگاه به مدت سه روز و در هفت غرفه ایجاد شده بود و صنایع دستی معلولان را به نمایش گذاشت.

وی افزود صنایعی که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده بود عبارت از مهره‌بافی، نقاشی، خامک‌دوزی و دیگر اجناس دست‌‌‌ساخته‌ی معلولان است که با هدف پیشرفت و پیدا کردن بازار خرید ترتیب داده شده بود.

مسئولان محلی هرات هم گفته‌اند که امارت اسلامی افغانستان پلان‌ها و میکانیزم‌های مشخصی را برای زمینه‌ی کار افراد دارای معلولیت با در نظر داشت توانایی‌شان در ادارات دولتی و خصوصی فراهم خواهند ساخت.

انجمن اجتماعی معلولان شهرک المهدی جبرئیل هرات دارای ۵۰۰ عضو از دو بخش اناث و ذکور می‌باشد که از هفت سال بدین‌سو تاسیس شده اما تا اکنون جای مشخص و ثابتی برای خدمت‌رسانی به اعضای این مرکز وجود ندارد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.