قوانین رسانه‌ها برای تایید و توشیح به رهبر امارت اسلامی فرستاده شده است/هیچ فرد و یا ارگانی حق مداخله در کار خبرنگاران ندارد

معین نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور در نشستی با رسانه‌ها و مسئولان ولایت هرات گفت قوانین مربوط به رسانه‌ها ترتیب و برای تایید و توشیح برای رهبری امارت اسلامی فرستاده شده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی حیات‌الله مهاجر، معین نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور در سفرش به ولایت هرات با برگزاری نشستی با حضور مسئولان رسانه‌ها و خبرنگارن در مورد موضوعات مختلفی صحبت کرد.

در این نشست، مولوی مهاجر گفت: «قوانین رسانه‌ها ترتیب شده و برای بررسی و تایید برای رهبری امارت اسلامی فرستاده شده است و بعد از تایید توشیح خواهد شد».

او همچنین در این نشست عنوان کرد هیچ فرد و یا ارگانی نمی‌توانند در کار خبرنگاران مداخله کند مگر در برخی از موضوعات استثنا که رخ دهد.

وی اعلام کرد که تمام ارگان‌ها دولتی مکلف‌اند تا اطلاعات را به دسترس رسانه‌ها قرار دهند.

آقای مهاجر در ادامه این نشست در مورد توزیع کارت‌ها به خبرنگاران از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت: «برای خبرنگاران سرتاسر کشور از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ کارت توزیع می‌شود و این روند در مرکز آغاز و در دیگر ولایت‌ها از سوی ریاست‌های مربوطه آغاز خواهد شد».

او گفت کارت‌های که از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ طراحی و توزیع می‌شود به صورتی است که یک فرد عادی هم توانایی تشخص آن را دارد و این کارت با سایت این وزارت ثبت می‌باشد.

معین نشرات گفت خبرنگاران می‌توانند بعد از طی مراحل اسنادشان کارت را دریافت کنند.

آقای مهاجر همچنین در ارتباط به نشر فیلم‌ها و سریال‌های اسلامی گفت: «آن عده از سریال‌ و فیلم‌هایی که با اسلام در تضاد نیست اجازه نشر دارد و آن عده‌ای که خارجی و مطابق شریعت نیست نشر آن مجاز نیست».

این در حالی است که معین نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور قبل از این به ولایت فراه سفر کرده بود.

وی در نشستی که با مسئولان رسانه‌ها و محلی فراه داشت هم تاکید بر دسترسی اطلاعات از سوی ارگان‌های دولتی به رسانه‌ها کرده بود.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.