سقوط دولت‌یار غور به دست طالبان/ مردم: نگران حمله به فیروزکوه هستیم

ولسوالی دولت‌یار غور بعد از چند هفته مقاومت شب گشته در اثر حملات تهاجمی طالبان به دست این گروه سقوط کرد.

طالبان از دوشب قبل حملات گروهی بالای این ولسوالی انجام دادند که شام روز گذشته نیروهای خیزش مردمی و دولتی مرکز ولسوالی را رها و به جنوب این ولسوالی رفتند.

یک منبع معتبر دولتی که نخواست نامی از وی برده شود به سایت خبری وطن24 گفت: شام روز گذشته نیروهای دولتی و خیزش‌های مردمی بعد از مقاومت سنگین در مقابل طالبان و افزایش نیروهای این گروه، مرکز ولسوالی را رها کردند.

همچنین امین کاوه، از فعالان غور می‌گوید: “حملات طالبان سنگین بود و این گروه تمام توان خود را برای تصرف دولت‌یار خرج کردند.”

به گفته او یک ‌شبانه روز نیروهای دولتی و مقاومت مردمی در این ولسوالی در مقابل حملات طالبان ایستادگی کردند و تا آخرین توان رزمیدند.

او می‌گوید هیچ‌نوع کمکی به آنان از سوی دولت صورت نگرفت و اداره محلی حتی یک چرخ‌بال هم به این ولسوالی نفرستاد.

همچنین یک منبع معتبر مردمی در غور می‌گوید که دولت اراده‌ی برای کمک به دولت‌یار نداشت و این ولسوالی با تلاش مردم تا دیروز سقوط نکرده بود.

به گفته او حالا نیروهای مردمی و دولتی به جنوب ولسوالی رفته و مرکز ولسوالی را رها کرده‌اند.

وی اضافه می‌کند با سقوط ولسوالی دولت‌یار حالا زنگ خطر حمله به شهر فیروزکوه درآمده و مرکز در خطر حمله تهاجمی طالبان قرار دارد.

این درحالی‌است که از یک ماه به این طرف و با سقوط اکثر مناطق غور به دست طالبان، باشندگان ولسوالی دولت‌یار در مقابل حملات طالبان ایستادگی می‌کردند.

با سقوط ولسوالی دولت‌یار به دست طالبان حال تنها شهر فیروزکوه و ولسوالی لعل و سرجنگل به دست دولت مانده‌است.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.