حمایت آمریکا از کودک‌کُشی در غزه/ کمک‌های هنگفت این کشور در راه اسرائیل

در ادامه حمایت آمریکا از رژیم صهیونستی، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا لایجه‌ای را منتشر کرده که در آن 14.3 میلیارد دالر بودجه به رژیم اسرائیل تخصیص داده شده است.

این درحالی است که در حملات شدید هوایی و زمینی نیروهای اشغالگر قدس، تا کنون 8300 تن به شمل زنان و کودکان فلسطینی شهید شده‌اند. از سویی‌هم، غربی‌ها برای سومین بار در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد مانع آتش بس فوری در غزه شده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مجلس نمایندگان آمریکا متن لایحه بودجه برنامه‌ریزی شده برای رژیم صهیونیستی را منتشر کرد که طبق آن، ۱۴.۳ میلیارد دلار برای کمک به این رژیم جعلی تخصیص داده شده است.

شبکه آمریکایی «سی ان ان» گزارش کرد که لایحه بودجه آمریکا برای رژیم صهیونیستی در حقیقت یک محک جدید برای «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا است که به تازگی در این سمت قرار گرفته است.

از طرف دیگر، در سنا آمریکا، رهبران هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات تصریح کرده‌اند که هر بودجه‌ای که برای رژیم صهیونیستی تخصیص داده می‌شود، باید با بودجه اوکراین و بودجه امنیت مرزی ادغام شود.

از سویی‌هم، حملات گردان‌های مقاومت برای مقابله با نیروهای اشغالگر تا کنون با قدرت ادامه داشته و شماری تلفات نیروهای رژیم صهیونستی از مرز 300 نفر گذشته است.

با این حال، تحرکات برخی کشورهای منطقه برای آتش بس فوری در غزه و جلوگیری از وحشی‌گری‌های رژیم اسرائیل افزایش است.

در تازه‌ترین مورد، حسین  امیرعبداللهیان، ویر خارجه ایران به قطر سفر کرده است. قطر بارها از کشورها خواسته تا روی آتش بس و ختم جنگ ویرانگر تلاش کنند.

یک دیپلمات فلسطینی نیز با اتتقاد از افزایش حملات رژیم اشغالگر بالای غزه گفت که غزه در حال حاضر جهنم روی زمین است.

وی با درخواست از شورای امنیت برای صدور قطعنامه‌ای جهت اعمال آتش‌بس در نوار غزه، اظهار داشت: «۳۵۰۰ کودک فلسطینی کشته شدند یعنی یک کودک فلسطینی در هر ۵ دقیقه. هزاران فلسطینی مجروح نیز در حال مرگ هستند».

این دیپلمات فلسطینی در ادامه پرسید: «آیا مردم فلسطین حق ندارند آزادانه زندگی کنند و از خود دفاع کنند؟ چرا برخی از اعضای شورای امنیت حق اسرائیل برای دفاع از خود را بدون اشاره به فلسطینی‌ها تایید می‌کنند؟»

از جانبی‌هم، تا کنون دهها تُن ادوات نظامی و صدها نیروی جنگی آمریکا برای حمایت از رژیم صهیونستی وارد سرزمین‌های اشغالی شده‌اند.

 

 

 

منبع خبرگزاری وطن24
توسط عبدالله اخلاقی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.