حضور معنی‌دار جوانان در واقعه‌ی عاشورا نشان دهنده‌ی موثریت این گروه در جامعه است

با آغاز ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) جوانان هرات می‌گویند جوانان در لشکر امام حسین (ع) حضور پررنگ و معنی‌دار داشته و این به این معنی است که نیروی جوان در حل چالش‌های امروز جامعه هم تاثیر گذار است.

علی خاوری، از جوانان فرهنگی هرات به خبرگزاری وطن24 می‌گوید: جوانان تقریبا بیشترین و موثرترین گروهی بودند که در کنار امام حسین (ع) و در کربلا حضور داشتند.

به گفته او این مساله نشان دهنده این است که جوانان به عنوان نیروی فعال در جامعه می‌توانند در شکوفایی جامعه و مقابله با ظلم نقش کلیدی ایفا کنند.

وی خاطر نشان می‌کند عاشورا مکتبی است که در آن می‌توان به سرحد رشد رسید و درس آزادی و خودشناسی را به طور درست آموخت و این یعنی خط فکری یک جوان باید حسینی و عاشورایی باشد.

خاوری می‌گوید شرایط فعلی جهان و خصوصا افغانستان افراد حسینی می‌خواهد که جهان‌بینی باز داشته باشد و در تفکیک بین حق و باطل، مسیر امام حسین (ع) که همانا مسیر حقانیت است را آزادانه دنبال کند.

او علاوه می‌کند باید به جوان نقش داده شود و از او به عنوان نیروی تاثیر گذار و مفید در جامعه استفاده بهینه صورت بگیرد.

آقای خاوی می‌افزاید امروزه خطرناک ترین فتنه‌ها بر سر راه جوانان قرار گرفته و تنها راهی که می‌تواند این بحران‌ها را دور زد حمایت از جوانان و نقش دادن به آن‌ها در جامعه است.

این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که مراسم‌های عزاداری در سراسر کشور و به خصوص هرات برگزار می‌شود و از ماه محرم و دهه‌ی عزاداری اباعبدالله الحسین، بزرگداشت به عمل می‌آید.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.