تهدید رژیم اسرائیل از حمله بالای رفح؛ رهبران جهان از فاجعه دیگر انسانی هشدار دادند

درحالیکه آمار شهدای غزه از 28 هزار نفر می‌گذرد و حملات جنگنده‌های صهیونستی هم‌چنان بالای مواضعی غیرنظامیان در جنوب و شمال غزه ادامه دارد، نگرانی‌ها نسبت به فاجعه‌ای دیگر در رفح بالا گرفته است.

رژیم صهیونستی اعلان کرده که قصد راه‌اندازی عملیات در رفح را دارد؛ جاییکه در آن هزاران آواره فلسطینی از زیر بم‌باران شدید رژیم صهیونستی پناه گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به رهبرانی پیوست که نسبت به حمله رژیم اسراییل به رفح هشدار دادند و گفته که این اقدام «به یک فاجعه انسانی غیرقابل وصف و تنش‌های شدید با مصر می‌انجامد.»

به نقل از الجزیره، ١.٩ میلیون فلسطینی که در شهر پرجمعیت رفح پناه گرفته اند دستور تخلیه دریافت می‌کنند و هیچ جایی برای رفتن ندارند.

تدروس آدهانوم، رییس سازمان جهانی بهداشت، گفته است؛ بازداشت کارکنان بهداشتی در شفاخانه العمال در خان یونس «بسیار نگران کننده» است.

با پناه گرفتن بیش از یک میلیون فلسطینی آواره در رفح، بیم آن می‌رود که حمله برنامه‌ریزی شده رژیم اسراییل به این شهر عواقب فاجعه‌باری برای افراد ملکی بی‌گناه در پی داشته باشد.

سازمان ملل و بسیاری از کشورها – از جمله ایالات متحده- متحد سرسخت رژیم اسراییل – مخالفت خود را با این حمله ابراز کرده اند.

هم‌پیمانان آمریکایی و اروپایی رژیم صهیونستی درحالی از حمله قریب‌الوقوع این رژیم در رفح ابراز نگرانی می‌کنند که در 120 روز از تجاوز نیروهای اسرائیلی در غزه همواره برای آنان تسلیحات و مهمات فرستاده‌اند.

 

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.