برگزاری مراسم اُنس با قرآن کریم و گرامی داشت از سی و چهارمین سالروز رحلت امام خمینی(ره) در هرات

مراسم اُنس با قرآن کریم و گرامی داشت از سی و چهارمین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در مدرسه علمیه صادقیه ولایت هرات با حضور علما، قاریان بین‌المللی و شخصیت‌های مطرح این ولایت برگزار گردید.

محمد جاوید اکبری، یک تن از مسئولان برگزار کننده به خبرگزاری وطن24 گفته که مدرسه علمیه صادقیه به مناسبت ارتحال امام خمینی (ره) و بزرگ داشت از جایگاه ایشان، برنامه قرآنی با تلاوت قاریان بین‌المللی و صحبت و بازگویی اندیشه‌های این شخصیت بزرگ جهان اسلامی برای مردم، برگزار کرده است.

او بیان کرد که جلسات و مسابقات قرآنی برای وحدت امت اسلامی تحت شعار «یک کتاب و یک امت» برگزاری می‌شود

وی تاکید کرده این شعار برگرفته از اندیشه‌های امام خمینی(ره) است.

همچنین آقای اکبری مطرح کرد که یکی دیگر از سخنان ارزشمند امام خمینی (ره) تاکید بر حضور و پیش‌گام شدن جوانان در برنامه‌های دینی بوده است.

وی علاوه کرد بنابر همین گفته امام حالا در مراسم‌های قرآنی عمده‌ی شرکت کنندگان از قشر جوانان می‌باشند که دست‌آورد آن مقام آوری و پرورش ده‌ها قاری بین‌المللی جوان از ولایت هرات است.

در ادامه، محمد فاضل اعظمی یک تن از قاریان بین‌المللی ولایت هرات می‌گوید: «گسترش برنامه‌های قرآنی بعد از انقلاب بزرگ امام خمینی(ره) صورت گرفت».

او بیان کرد اندیشه‌های این شخصیت بزرگ اسلام در راه خدا و خالصانه بود که همین امر باعث همراهی گسترده مردم و به سمرنشستن این اندیشه‌های در جوامع اسلامی شد.

به بیان وی، یک نمونه از ثمره اندیشه‌های این امام، گسترش جلسات قرآنی در سال‌های 1367 در کشور ایران بود که قاریان از کشورهای مختلف در مسابقات بین‌المللی اشتراک می‌کردند.

در همین حال، محمد جواد رجب زاده، مدیر مدرسه علمیه صادقیه در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در مورد این شخصیت وحدت‌گرا و ظلم ستیز گفت: «انقلابی که توسط این مرد بزرگ در سال ۱۳۵۷ صورت گرفت، هدیه، ارمغان و دستاورد آن، عزت و اقتداری بود که برای ملت اسلام به دنبال داشت».

وی عنوان کرد که هر کس در راه خدا تمسک و قدم بر دارد نتیجه آن عزت و اقتدار است که انقلاب امام خمینی(ره) یکی از این نمونه‌ها در تاریخ اسلام می‌باشد.

آقای رجب‌زاده بیان کرد در فرهنگ اسلام پذیرش ذلت ممنوع است و یکی از اندیشه‌های امام در راه انقلاب اسلامی به تاسی از همین امر و مبارزه با ظلم‌ و ایجاد وحدت میان امت اسلامی بود.

با این همه، او تصریح کرد که تجلیل از چنین شخصیت‌ها محدود به یک جغرافیای خاص نیست و مربوط به تمام امت اسلامی و حتی تمام بشریت می‎‌باشد.

در اخیر این روحانی به طور نکته‌وار در مورد اندیشه‌های امام خمینی(ره) با انقلاب بزرگ اسلامی گفت:

۱. تبدیل جامعه بسته به جامعه مستقل و آزاد؛

۲. زنده کردن روحیه‌ی تلاش و امیدواری در میان ملت؛

۳. روحیه وحدت و وحدت خواهی را در جامعه اسلامی داشت و خودش دادخواهی و همدلی با مردم فلسطین را در راستای وحدت و ظلم ستیزی را در بین جامعه اسلامی زنده کرد.

این در حالی است که امام خمینی (ره) با جایگاهی که در نزد مردم افغانستان دارد همه ساله از سال‌روز رحلت این شخصیت بزرگ اسلامی در ولایت‌های مختلف کشور گرامی داشت می‌شود.

 

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.