برکناری فرمانده لوای دوم ارتش در فراه/مهار پیش‌روی طالبان با فرماندهی نظامیان فراهی ممکن است

یک مقام امنیتی در ولایت فراه می‌گوید فرمانده عمومی لوای دوم ارتش در این ولایت برکنار شده و معاون کشف قول اردوی 207 ظفر به جای وی گماشته شده است.

گفته می‌شود فرمانده تازه تعیین شده از ولایت فراه می‌باشد و نسبت به وخیم شدن اوضاع امنیتی این ولایت گماشته شده است.

یک منبع معتبر امنیتی که نخواسته نامی از وی برده شود به سایت خبری وطن گفت: فرمانده قبلی لوای دوم از چند سال به این طرف در فراه بوده و در کنار اصل تغییر و تبدیل در ارگان های امنیتی، بنابر وخیم بودن اوضاع امنیتی این ولایت تبدیل شده است.

این تغییرات روز گذشته شنبه (12 سرطان) به میان آمده است.

این مقام امنیتی می‌گوید طبق ارزیابی های امنیتی، هر فرد در منطقه خود در تامین امنیت موثریت بیشتری دارد و به همین دلیل در ولایت ناامن فراه این امر بیشتر می‌تواند کارآمد باشد.

وی افزوده، در کناری فرمانده لوای دوم، والی فراه هم از این ولایت است و احتمال دارد به زودی رئیس امنیت ملی این ولایت هم تبدیل شود و به جای او، شخصی از خود فراه گماشته شود.

اوعلاوه می‌کند این تغییرات می‌تواند در شکل گیری بسیج‌های مردمی، استفاده از قدرت مردم بر علیه طالبان و طرح تاکتیک‌های جنگی، در ولایت فراه مفید واقع شود.

قول اردوی 207 ظفر هم این خبر را تائید کرده است.

در صفحه رسمی این پایگاه آمده: “دگروال عبدالغفار آرا” به صفت فرمانده جدید لوای دوم ارتش در این ولایت گماشته شده است.

این درحالیست که نُه ولسوالی فراه به دست طالبان افتاده و زمزمه‌های هم از احتمال حمله تهاجمی طالبان بالای مرکز شهر فراه هم به گوش می‌رسد.

نمایندگان مردم فراه هم‌چنان از دخالت استخبارات کشورهای منطقه در جنگ فعلی فراه هشدار می‌دهند و تاکید بر بسیج واحد مردمی در مقابل طالبان دارند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.