استعفای وزیر جنگ اسرائیل و اعتراف به شکست در جنگ با حماس

در پی افزایش تنش‌ها در کابینه جنگ رژیم صهیونستی، وزیر جنگ و یک عضو بلندپایه دیگر کابینه که نقش تاثیرگذار در دولت فعلی اسرائیل دارند از مقام شان استعفاد دادند.

پبه گزارش خبرگزاری وطن24، بنی گانتس رهبر حزب بلوک دولت که بعد از آغاز جنگ غزه به ائتلاف نتانیاهو و کابینه جنگ رژیم صهیونیستی پیوسته بود، با اعتراف به شکست در پیشبرد روند جنگ، خروج خود را از ائتلاف رسما اعلام کرد.

بنی گانتس ماه گذشته به نتانیاهو هشدار داده بود که در صورت ادامه دار شدن وضعیت فعلی و عدم آزاد شدن گروگان‌ها، از کابینه استعفا می‌دهد.

پایگاه خبری عبری زبان وای نت در این رابطه به نقل از بنی گانتس نوشت: من از خانواده تمامی ربوده شدگان عذرخواهی می‌کنم، ما تلاش‌های زیادی کردیم اما در این آزمون شکست خوردیم.

گانتس با حمله به نتانیاهو گفت: او به دلایل سیاسی همواره در تصمیمات راهبردی و سرنوشت ساز با تردید و وقت کشی برخورد می‌کرد.

گانتس در این نشست تاکید کرد: ما امروز در یک جنگ بر سر سرنوشت اسرائیل قرار داریم، برای تحقق یک پیروزی واقعی و مناسب باید پاییز انتخابات برگزار شود تا این سال فاجعه بار را به این شکل به پایان برسانیم، انتخابات منجر به تشکیل کابینه‌ای می‌شود که مورد اعتماد مردم باشد وتوانمندی مقابله با چالش‌ها را هم داشته باشد، من از نتانیاهو می‌خواهم تا موعد انتخابات را مشخص و اجازه از هم گسستگی بیشتر مردم را ندهد.

وی در نشست اعلام خروج خود از ائتلاف همچنین خواهان تشکیل کمیته حقیقت یاب در رابطه با شکست‌های و ضعف‌های ساختار سیاسی و داخلی اسرائیل شد.

در این بین بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم فورا به اظهارات بنی گانتس واکنش نشان داد و اعلام کرد: اسرائیل در حال حاضر در جنگی برای ادامه بقای خویش قرار دارد، پس وقت سخن گفتن در مورد انتخابات و تبلیغات انتخاباتی نیست.

این درحالی است که اعتراضات شهرک نشینان اشغالی نیز رو به گسترش است و نگرانی‌های داخلی در اسرائیل نسبت شکست در برابر حماس بیشتر شده است.

منبع خبرگزاری وطن24
توسط عبدالله اخلاقی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.