آگاهان در هرات: حج نمایش اقتدار امت اسلامی است/از این فرصت برای بیزاری از اسرائیل و حامیان آن استفاده شود

آگاهان در افغانستان هم‌زمان با فرا رسیدن موسم حج و عید قربان می‌گویند کشورهای اسلامی و مسلمانان باید از این فرصت استثنایی و فریضه عبادی – سیاسی استفاده کرده و با وحدت و اتحاد شان نسبت به رژیم اسرائیل و حامیان این کشور اعلان بیزاری کنند.

محسن مبارز، آگاه سیاسی و فعال دینی در گفتگو با خبرگزاری وطن24 می‌گوید: «امسال بیش از 2 میلیون مسلمان در مکه معظمه و حرمین شریفین برای ادای مناسک حج و این فریضه سیاسی – عبادی گرد هم آمدند که این یک فرصت استثنایی برای جامعه اسلامی و امت مسلمه است تا از رژیم اسرائیل اعلام انزجار کنند.»

به بیان وی، امروز اسرائیل غاصب جلوی چشم جهان دست به نسل کشی در غزه می‌زند و حامیان آن به صورت آشکار از اقدامات این رژیم حمایت می‌کنند؛ بر مسلمانان لازم با استفاده از فرصت وحدت و اتحاد خود را به نمایش گذاشته و در مراسم حج امسال بر علیه اسرائیل شعار بدهند.

او گفت که حج علاوه بر عبادت معنوی تمثیل‌گر سیاست امت اسلامی نیز است و از این فرصت می‌توان قدرت و صلابت جهان اسلام را به نمایش گذاشت؛ بزرگان امت اسلامی و حاجیان در این شب و روزها فرصت دارند مسئولیت خود را در قبال مردم مظلوم فلسطین ادا کرده و انزجار خود را از اسرائیل به نمایش بگذارند.

آقای مبارز ادامه داد که خیلی از کشورهای عربی و مسلمان در قضیه فلسطین و حمله وحشیانه رژیم اسرائیل بالای نوار در کنار اسرائیل ایستاده و حتی اجازه نمی‌دهند در کشورهای یشان سخنی علیه این رژیم گفته شود که این یک ننگ بزرگ برای امت اسلامی و این کشورها به حساب می‌‌آید.

وی تاکید می‌کند که امروز در این موسم که هم حج برگزار است و هم مردم بی‌دفاع غزه به حامی نیازمند است باید امت اسلامی خودی نشان داده و بر علیه ظلم ایستادگی کنند؛ نباید امت اسلامی در گرو سیاست کشورهای باشد که حتی به صورت ظاهری علیه اسرائیل واقدامات بی‌شرمانه‌ای این رژیم چیزی نگفتند.

به‌گفته او، امروز حامی غزه کشورهای اندک اسلامی و خیلی انگشت شمار کشورهای اسلامی به صورت عملی از فلسطین حمایت کردند درحالی که این یک موضوع امت اسلامی است و باید همه نسبت به آن حساس باشند.

مبارز علاوه کرد که افغانستان به عنوان یک کشور مسلمان که با سه امپراتوری جنگیده به خوبی اشغالگری را درک می‌کند و کشورهای عربی که در سخت‌ترین شرایط در کنار اسرائیل ایستاده‌اند باید از اقدامات امارت اسلامی درس بگیرد.

«مجاهدان افغانستان بدون امکانات اما با اراده‌ی الهی در برابر ستم‌گران پیروز شدند و این یک درس بزرگ است».

این درحالی است که مقامات امنیتی عربستان از هرگونه «سیاسی‌سازی حج» هشدار داده‌اند.

آنان گفته‌اند که حج محل عبادت و راز و نیاز با خداوند است و کسی حق ندارد حرف سیاسی در آن بزند.

سال قبل نیز یک بلاگر عربی به اتهام بردن پرچم فلسطین درون بیت‌الحرام بازداشت شده بود.

ادامه در این نوار صوتی:

منبع خبرگزاری وطن24
توسط عبدالله اخلاقی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.