مردم هرات نگران بلند بودن قیمت‌ها در بازار و افزایش بی‌کاری‌اند

شماری از باشندگان هرات از بالا بودن قیمت مواد خوراکه در بازارهای هرات ابراز نگرانی کرده و خواهان توجه مسئولان اداره محلی شدند.

نور محمد، یکی از باشندگان هرات به خبرگزاری وطن24 گفت: نسبت به چند روز گذشته قیمت‌های مواد خوراکه پایین آمده اما باز هم قیمت‌ها بالا بوده و باید کاهش پیدا کند.

وی بیان داشت بی‌کاری هم زیاد شده و طبقه کارگر به سختی برای فامیل شان مواد خوراکه اولیه را تهیه می‌کنند.

او یادآور شد بیشتر روزها بدون پیدا کردن پول به خانه می‌رود و روزانه صد افغانی هم به سختی پیدا می‌شود.

در همین حال شیرآقا، یکی از دوکانداران مواد خوراکه فروشی در هرات می‌گوید: قمیت مواد خوراکه به اسعار خارجی به ویژه دالر وابسته بوده و در صورتی که دالر کاهش پیدا کند قمیت‌ها هم پایین می‌آید.

به گفته وی نسبت به چند روز گذشته قیمت‌های مواد خوراکه اندکی پایین آمده اما به دلیل قیمت بودن مواد اولیه خرید مردم نسبت به گذشته کمتر شده است.

در همین مولوی شیر احمد عمار مهاجر، معاون والی هرات می‌‌گوید: اگرچه وضعیت تجارت به حالت عادی برگشته اما قیمت‌ها نسبت به روزهای گذشته تا اندازه ای کاهش یافته است.

وی تأکید کرد اداره محلی هرات در تلاش است تا قیمت‌ها از حالت موجود در بازار پایین تر شود.

آقای مهاجر افزود قرار است با اتاق‌های تجارت هرات هم صحبت شود تا تاجران کالاها را ارزانتر به بازار عرضه کنند چون مالیات گمرکی نسبت به گذشته کمتر شده است.‌

به دلیل تغییر حکومت در افغانستان قیمت دالر افزاش پیدا کرد که نه تنها قیمت مواد خوراکه بلکه همه کالاها در بازار هرات بلند رفت.

با کاهش قیمت دالر باز هم نگرانی‌ها از بی‌کاری و بالا بودن قیمت مواد خوراکه هم چنان در میان مردم پا بر جا است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.