شیعه بخش مهمی از جامعه افغانستان است

معاون و سرپرست ریاست الوزراء امارت اسلامی با جمعی از بزرگان و علمای شیعه دیدار داشته و گفته است که اهل تشیع بخش مهمی از اتباع کشور می‌بانشد و به همه در «روشنایی شریعت حقوق برابر و عادلانه» داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری وطن24، دفتر مطبوعاتی ریاست الوزراء با نشر خبرنامه‌ای گفته است که مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی و سرپرست ریاست الوزراء با شماری از علما و متنفذین اهل تشیع ولایات مختلف کشور دیدار کرده است.

آنان از دیدارهای دوامدار مسئولان امارت اسلامی، علما و متنفذین اهل تشیع ابراز خرسندی کرده و گفتند که این چنین نشست‌ها راه‌های همکاری بیشتر میان حکومت و ملت را هموار می‌کند.

علما اهل تشیع از هرگونه همکاری‌شان با امارت اسلامی اطمینان دادند.

آنان همچنان پیشنهادات و مشوره‌های شان در زمینه‌های مختلف با کفیل رئیس الوزرای کشور شریک ساخته‌اند.

از سویی هم، مولوی عبدالکبیر گفت: «اهل تشیع همانند دیگر افغان ها بخش مهمی از اتباع کشور هستند و به همه در روشنایی شریعت حقوق برابر و عادلانه داده می شود».

سرپرست ریاست الوزراء امارت اسلامی افزود که نشست علما و متنفذین اهل تشیع با امارت اسلامی و اطمینان از همکاری می تواند باعث پیشرفت افغانستان شود و دولت این بخش را در اولویت قرار می‌دهد.

مولوی عبدالکبیر یادآوری کرد که به منظور رسیدگی به پیشنهادات و مشوره‌های بزرگان اهل تشیع به ادارات مربوطه، هدایات لازم خواهد داد.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.