برای مقابله با ظلم و دفاع از حق، حسینی زندگی کرد

 

هم‌زمان با نزدیک شدن ماه محرم‌الحرام و ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) کارشناسان دینی در هرات می‌گویند باید در بحران فعلی کشور با الگوگیری از قیام امام حسین (ع) برای مقابله با ظلم ایستادگی شود.

استاد قمی، کارشناس دینی و استاد دانشگاه در هرات به سایت خبری وطن24 گفت: امام حسین (ع) در سخت ترین شرایط و با اندک ترین امکانات در مقابل حکومت طاغوتی زمان ایستاد و در مقابل ظلم سرخم نکردند.

به گفته استاد قمی، این حرکت امام حسین بهترین الگو برای جهانیان و مردم افغانستان است که در بحران‌های موجود در مقابل ظلم، در صف واحد ایستاد شوند.

او می‌گوید در شرایطی که نظام حاکم بالای مردم ظالم باشد و حکومت‌های ظالم در کشورهای اسلامی سلطه‌گری کنند، نیاز است مردم آرام نشینند و در مقابل این رفتارها ایستادگی کنند.

وی می‌افزاید همانطور که امام حسین با قیام‌اش برای جهان حماثه ساخت و به جهانیان آزادی را یک اصل برای بشر تعریف کرد، همانطور ایستادگی در مقابل فتنه و متحد بودن در روزهای دشوار را هم یک اصل تعریف کرده‌است.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که یک روز دیگر تا شروع ماه محرم مانده است.

در شهر هرات با وجود ناامنی‌های گسترده، مردم پرچم‌های عزاداری را برافراخته و کم‌کم برای دهه‌ی عزاداری امام حسین آماده می‌شوند.

مردم به این باورند که محرم و عزاداری برای امام حسین (ع) برای آنان آرامش خاطر می‌دهند و وسیله‌ی می‌شود تا بتوانند در روزهای دشوار افغانستان به زندگی ادامه دهند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.