آغاز دومین مرحله توزیع سند ملکیت در هرات/از غصب زمین جلوگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری وطن24، عبدالقیوم رحیمی والی هرات برنامه توزیع اسناد ملکیت برای ساحات غیر رسمی شهری را استقبال کزد و گفت: “با تکمیل این برنامه نظم شهری اعاده می‌گردد و از غصب زمین جلوگیری می‌شود.”

والی هرات اقدامات وزارت شهرسازی در امر انکشاف و توسعه ساحات شهری در هرات را تمجید کرد و عدم ثبت ملکیت‌ها را یک چالش جدی در برابر مالکان ملکیت‌ها عنوان نمود.

آقای رحیمی آرزو برد تا بخش قابل ملاحظه‌ای از مشکلات شهروندان که عامل آن عدم ثبت ملکیت‌ها و جایدادهای شهروندان بود برطرف شود.
درین میان جواد پیکار سرپرست وزارت شهرسازی از همکاری مسئولان اداره محلی هرات در امر تطبیق این برنامه قدردانی نمود و هدف این برنامه را که براساس هدایت مقام عالی ریاست جمهوری آغاز شده است، مصئون ساختن خانه‌ها و ملکیت‌های مردم از هر گونه تعرض اعلام کرد.
او گفت: “در سراسر افغانستان پنجصد هزار خانه ثبت سیستم گردیده و برای صاحبان این زمین‌ها، سند ملکیت رسمی توزیع می‌گردد.”
سرپرست وزارت شهرسازی می‌گوید: “اجرای این برنامه بصورت مستقیم در جلوگیری از غصب زمین کمک می‌کند.
او، همچنان از فعالیت محاکم مخصوص غصب زمین در افغانستان یادآوری کرد و افزود کسانیکه متهم به غصب زمین باشند تحت تعقیب عدلی قرار می‌گیرند.

این در حالیست که مرحله نخست این برنامه یکسال قبل از سوی رییس جمهور در ولایت هرات آغازشد و قرار است تا دو سال آینده این پروسه در هشت ولایت عمده کشور تکمیل شود.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.