کمک‌های موسسات برای مردم افغانستان به مسایل سیاسی ارتباط نگیرد

رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات با رئیس دفتر یوناما در حوزه غرب دیدار داشته و گفته‌ است که کمک‌های موسسات به مسایل سیاسی ربط داده نشود.
این دیدار روز گذشته (چهارشنبه 12 دلو) در ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات صورت گرفته است.
به گزارش خبرگزاری وطن24، خانم آرزو هتاکوی، رئیس دفتر یوناما در حوزه غرب در این دیدار با رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات عنوان کرد که کمک‌های موسسات به مردم نباید سیاسی شود.
او بیان کرد که با متوقف شدن کمک‌ها، سطح آسیب پذیری مردم افزایش می‌آبد.
او علاوه کرد زنان و کودکان بیشترین نیازمندی را به کمک‌های جهانی در افغانستان دارند.
همچنین رئیس یوناما در غرب کشور با اشاره به سفر خانم آمنه محمد، معاون سازمان ملل می گوید که وی به هدف اینکه سازمان ملل توجه به این کشور دارد به کابل سفر کرده است.
او هدف سفر معاون سازمان ملل به کشور را نشان دادن راهکاری برای بیرون رفتن از این وضعیت عنوان کرده و می گوید که این مقام سازمان ملل با مسوولان امارت اسلامی دیدار داشته و درمورد فعالیت زنان در موسسات هم صحبت کرده است.
در ادامه وی می‌گوید که پیشرفت در بخش کاهش فساد در زمان امارت اسلامی گام ارزنده‌ای است و بانک جهانی نیز گزارش خود را از افغانستان خوب ارایه کرده است.
در همین حال، مولوی نعیم الحق حقانی، رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات گفت: «امارت اسلامی علاقه‌مند است که با تمام موسسات همکار باشد و خصوصاً یوناما که موسسه بزرگی است که همواره فعالیت‌های موثری در افغانستان داشته است.»
آقای حقانی می گوید که امارت اسلامی از آمدن آمنه محمد معاون سازمان ملل به افغانستان استقبال کرده و انتظار می رود که وی نقش عمده را در جهت به رسمیت شناختن امارت اسلامی داشته باشد.
رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات اضافه نمود که طبق آمار رسانه های جهانی آمار فساد با تلاش مسوولان امارت اسلامی ۲۴ درجه پایین آمده است و هنوز هم تلاش می شود که فساد کاهش بیابد.
او بین کرد که اکنون که فساد کاهش یافته جهان در بخش کمک و بازسازی زیر بناها و شروع پروژه ها با امارت اسلامی همکاری کند.
آقای حقانی در ادامه می‌افزاید که یک طرح بنیادی از سوی موسسه‌ها در افغانستان در نظر گرفته شود و کمک ها به مسایل سیاسی ربط داده نشود و مردم به دلیل مسایل سیاسی قربانی نشوند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.