بارش برف و امیدواری باشندگان غرب کشور به کاهش خشک‌سالی

بارش برف برای اولین بار برخی ولایت‌های غربی کشور از جمله هرات، نیمروز و بخش‌های از فراه را سفیدپوش کرد. در بادغیس و غور نیز بارش برف برای چندمین بار در سال جاری باعث شد مردم نسبت به بهار پیش‌رو ابراز امیدواری کنند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، بارش برف از شب گذشته به این طرف ولایت‌های هرات، غور، نیمروز و بادغیس را سفیدپوش کرد.

باشندگان این ولایت‌ها که طی چند سال پیش‌رو با خشک‌سال شدید مواجه اند از بارش برف ابراز خوش‌حالی کرده و آنرا به فال نیک گرفتند.

روح‌الله، یک باشنده هرات در صحبت با خبرگزاری وطن24 گفت: «بالاخره بهار نشد و بارش برف در هرات را دیدیم. برای ما خیلی خوش‌حال کننده بود و امیدواریم همیشه رحمت الهی شامل حال مردم شود.»

محمد عیسی، باشنده ولسوالی لعل و سرجنگل غور نیز در گفتگو با خبرگزاری وطن24 می‌گوید: «امسال خوش‌بختانه برف‌های خوبی در این ولسوالی و در مجموع در غور بارید. مردم نگران خشک‌سالی اند ولی چنین برف‌هایی تا حدودی نگرانی‌ها را برطرف می‌کند.»

غور بیشتر از هرات مردم مصروف فعالیت‌های زراعتی اند و لعل و سرجنگل نیز از ولسوالی‌های مهم غور به شمار می‌رود که در سه سال گذشته با خشک‌سالی شدید مواجه بود.

از سویی‌هم، مولوی عبدالواحد حماس، سخنگوی والی غور می‌گوید که مسیرهای اکثر ولسوالی‌ها به مرکز قطع شده و تلاش‌ها برای بازگشایی آغاز شده است.

این درحالی است که در هرات نیز برخی شاهراه‌ها بروی رفت و آمد مسدود شده است. سخنگوی والی هرات نیز گفته که تا عصر امروز تمامی مسیرها بروی رفت و آمد باز می‌شود.

 

 

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.