کرونا اولین قربانی را از افغانستان گرفت

وزارت صحت عامهٔ کشور می‌گوید که نخستین مرگ به اثر ویروس کرونا در افغانستان، در ولایت بلخ ثبت شده است.

وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه، گفت:” مرگ یک واقعه مثبت ویروس کرونا در بلخ را تایید می‌کنیم، مریض 40 سال عمر داشته و مرگ او ناشی از اختلالات ویروس کرونا بوده است”.

این در حالی است که وزارت صحت عامه اعلام کرد که 10 واقعه جدید کرونا در کشور ثبت شده است.

همچنان وزارت صحت عامه در خبرنامه‌ای گفته:”6 واقعه مثبت دیگر ابتلا به ویروس کرونا تثبیت شده و با این حساب شمار مبتلایان در افغانستان 40 تن رسیده است؛ 6 مورد تازه شامل 3 مورد در هرات، 2 مورد در فراه و یک مورد در غور می‌باشد”.

گفتنی است که فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه، در یک نشست خبری در کابل گفته بود:” در 24 ساعت گذشته از آزمایش 97 سمپل مشکوک 10 سمپل آن مثبت ویروس کرونا ثبت شده است”.

آقای فیروز بیان داشت:” از میان 10 واقعه مثبت، 3 واقع جدید در ولایت هرات، 2 واقعه در ولایت زابل، یک واقعه در ولایت قندهار، یک واقعه در ولایت بلخ، یک واقع در ولایت غزنی و دو واقعه در ولایت کابل می‌باشد”.

پیش از این 24  واقعه مثبت ویروس کرونا در ولایات هرات، دایکندی، بلخ، کاپیسا، لوگر و سمنگان نیز ثبت شده بود.

وزیر صحت عامه با بیان اینکه 220 واقعه مشکوک دیگر از ولایت کابل تحت آزمایش قرار دارند گفت:” دو واقعه مثبت که در ولایت کابل ثبت شده از دیپلومات‌‌های سفارت‌های خارجی هستند و آنها قرنطینه شده‌اند و امروز به شفاخانه بگرام جهت تداوی انتقال داده می‌شوند”.

وزیر صحت عامه افزود:” دو واقعه مشکوک در میان اعضای پارلمان افغانستان نیز وجود دارد که امروز آزمایش شده و تا فردا نتایج آن معلوم می‌شود که مثبت است یا منفی و از آنها می‌خواهیم که تا زمان معلوم شدن نتایج‌شان از رفت و آمد به پارلمان افغانستان خودداری کنند”.

وزارت صحت عامه همچنان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور خواهان قرنطینه شدن ولایت هرات شده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.