هم‌زمان با اربعین، عراق میزبان میلیون‌ها زائر امام حسین (ع) از سراسر جهان است

هم‌زمان با فرا رسیدن اربعین حسینی میلیون‌ها عاشق اهلبیت (ع) و راه روان مکتب امام حسین (ع) در شهر مقدس کربلا، نجف اشرف حضور یافته و به عزاداری و راه‌پیمایی می‌پردازند.

هم‌چنین صدها هزار زائر از سراسر جهان در حال حاضر در مسیرهای مختلف درحال پیاده‌روی و راه‌پیمایی با حمل پرچم عزت و آزادگی امام حسین (ع) هستند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، بر بنیاد آمارها، آمار زائران نسبت به سال‌های قبل افزایش چشم‌گیری یافته است. تا کنون تنها از جمهوری اسلامی ایران نزدیک به 3 و نیم میلیون زائر وارد عراق شده‌اند.

هم‌چنین، صدها هزار زائر از کشورهای افغانستان، پاکستان و هند در حال ملحق شدن به خیل عظیمی از عاشقان امام حسین (ع) در کربلای معلی و نجف اشرف هستند.

به‌رغم تلاش‌ها در خدمت گذاری به زائران امام حسین (ع)، حضور باشکوه و بی‌سابقه مردم باعث شده در حادثات مختلف در مسیرهای رفت و آمد، تا کنون دست‌کم 10 زائر ایرانی و افغانستانی جان بدهند.

خبرگزاری فارس به نقل از منابع عراقی نوشته: «موتر حامل زائران عمدتا ایرانی شب گذشته در مسیر سامرا واژگون شده و نزدیک به 10 سرنشین آن جان باختند».

گزارش‌ها از مرزهای چذابه، شلمچه و باشماق ایران در مرز با عرق حاکی از حضور هزاران نفری زائران برای ورود به خاک عراق هستند.

کربلا با همه زیرساخت‌های محدود اکنون میزبان میلیون‌ها زائر اربعین است که هر لحظه هم بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. اما مسؤولان همچنان از زائران می‌خواهند با مدیریت سفر، زیارت کربلا را کوتاه کرده و بگذارند تا سایر عاشقان حسینی هم در این مسیر قدم بردارند.

 

 

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.