نماینده روسیه در امور افغانستان: داعش محصول آمریکا است

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان بار دیگر با تاکید گفته است که شاخه خراسان داعش در افغانستان با تلاش آمریکا و انگلیس ایجاد شده و از سوی این کشورها حمایت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری وطن24 و به نقل از ترجمان افغانستان، ضمیر کابلوف این اظهارات را اخیراً در مصاحبه خود با تلویزیون RTVI شریک ساخته است.

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفته است: «داعش خراسان حدود ۱۰ سال پیش زمانی که آمریکا و ناتو در افغانستان نیروی زیادی داشت، ظهور کرد اما به محض ظهور خود، ابتدا طالبان را هدف قرار دادند که در برابر نیروهای مسلح مقاومت می‌کردند، نه آمریکایی‌هایی را که مهاجم بودند».

به گفته کابلوف، «داعش مانند جوانه‌های پس از باران سربلند کرد. این سخن خیلی مهم است. وقتی ما این سخن را به آمریکایی‌ها و دوستان شان می‌گفتیم آن‌ها تمام تلاش خود را به خرج می‌دادند تا تهدید داعش را کمرنگ جلوه دهند و ادعا می‌کردند که تهدید اصلی در افغانستان، القاعده است.»

کابلوف برای اثبات حرف خود به رهایی داعش از عملیات امارت اسلامی در ولسوالی‌های درزاب و قوشتپه جوزجان توسط آمریکایی‌ها و رژیم دست‌نشانده وقت در اواسط سال ۲۰۱۸ اشاره کرده است.

کشورهای منطقه از جمله ایران و روسیه بارها انگلیس و آمرکا را عامل اصلی تحرک داعش می‌دانند.

ایران نیز می‌گوید داعش از سوی آمریکا ایجاد شده و تمویل می‌شود.

 

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.