مبتلایان ویروس کرونا درافغانستان به 367 تن رسید

مسوولان در وزارت صحت عامه می‌گویند که در 24 گذشته 30 واقعه مثبت کرونا در آزمایشگاه‌های ولایات کابل و هرات ثبت شده است.

وحیدالله مایار سخنگوی وزارت صحت عامه امروز دوشنبه گفت:” در 24 ساعت گذشته، 140 سمپل مشکوک در لابراتوار ولایت هرات آزمایش گردیده است که 16 مورد آن که شامل 8 مرد و 8 زن می‌شود مثبت ثبت شده است”.

آقای مایار گفت:” از جمله 16 مورد 13مورد از ولایت هرات و 3 مورد هم از ولایت نیمروز می‌باشد”.

وی بیان داشت:” در 24 ساعت گذشته 11 واقعه دیگر در لابراتوارهای ولایت کابل ثبت شده است که شامل 6 واقعه از ولایت کابل، 3 مورد از قندوز، دو واقعه از فاریاب و همچنان یک واقعه دیگر از ولایت دایکندی می باشد”.

سخنگوی وزارت صحت عامه گفت:” با ثبت این واقعات جدید تعداد مجموعی واقعات مثبت در کشور به 367 رویداد رسیده است”.

در همین حال محمدرفیق شیرزی سخنگوی ریاست صحت عامه ولایت هرات بیان کرد:” تاهنوز 230 مورد مثبت ویروس کرونا در ولایت هرات ثبت شده است که شامل 158 مرد، 72 زن می باشد”.

آقای شیر زی گفت:” تا هنوز 5 فوتی در ولایت هرات داریم که شامل 4 مرد و یک زن می باشد و همچنان 95 واقعه در بستر اند که وضعیت 3 تن آنها وخیم است”.

وی با بیان اینکه تاهنوز 5 تن در ولایت هرات بهبود یافته اند گفت:” به طور اوسط روزانه 100 تا 150 واقعه مشکوک جهت آزمایش در لابراتوار ولایت هرات مراجعه می‌کنند”.

بعد از ولایت هرات؛ کابل با ثبت  51واقعه مثبت و قندهار با ثبت 12 واقعه بیشترین واقعات کرونا را در کشور به خود اختصاص داده‌اند.

به اساس معلومات وزارت صحت عامه تا اکنون در لوگر 4 واقعه، بلخ 6 واقعه، فراه 6 واقعه، سمنگان 8، نیمروز 9 واقعه زابل 3 واقعه، دایکندی 3 واقعه ، غزنی 3 واقعه، بغلان 2 واقعه، پکتیا 5 واقعه، سرپل 2 واقعه، کاپسا 2 واقعه فاریاب، 3 واقعه، کندز 4 واقعه و همچنان در ولایات بدخشان، ننگرهار، تخار، بادغیس، پکتیکا و غور یک یک واقعه مثبت ویروس کرونا ثبت شده و همچنان 15 تن از بیماران کووید 19 در کشور بهبود یافته است.

شمار مرگ ناشی از ویروس کرونا در کشور به 8 تن رسیده است که شامل 5 فوتی در هرات، یک تن در بلخ، یک تن در کابل و همچنان یک تن دیگر در ولایت دایکندی می‌باشد.

شمار مبتلایات به کووید 19 در جهان نزدیک به یک و نیم میلیون رسیده و بیش از 70 هزار نفر دیگر را به کام مرگ کشانیده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.