ماین‌های انفجار نشده را پاکسازی کنید

اقوام و نزدیگان قربانیان اخیر در ولایت بادغیس از دولت خواستار پاکسازی تمام ماین‌های انفجار نشده از ساحات جنگی و مشکوک این ولایت شدند.

به گزارش خبرگزاری وطن24 و به نقل از رادیو نریمان بادغیس، برخی از اقوام قربانیان اخیر که در بادغیس توسط انفجار ماین‌های که از گذشته باقی مانده، جان باخته بودند؛ خواهان جلوگیری از تکرار این چنین حوادث شدند.

دین محمد در تازه ترین انفجار ماین‌ها در ولسوالی آبکمری برادرزاده و پسرخاله‌اش را از دست داده است.

او می‌گوید: «در اطراف بسیاری از پاسگاه‌ها ماین و مواد منفجر ناشده وجود دارد و لازم است تا پاکسازی شود.»

با این وجود، آمارها نشان می‎دهد که با ختم جنگ در بادغیس؛ درنتیجه‎ای انفجار مواد منفجر ناشده و بجامانده از گذشته، دست کم هفت تن کشته و هفت تن دیگر مجروح شده‌اند.

بیشتر قربانیان کودکان و نوجوانان بودند که حین بازی و یا هم کار‌های روزمره‌ی خود را انجام می‌دادند.

در همین حال، باشندگان بادغیس با نگرانی از تکرار حوادث ناشی از انفجار مواد منفجره گفته‌اند نهادها و ادارات مسئول در این زمینه گام بردارند‌ و اقدامات را مبنی بر پاکسازی ساحات از وجود ماین‌ها و مواد منفجر ناشده بجا مانده از جنگ‌ها روی دست گیرند.

درهمین حال صدیق الله صدیقی، سخنگوی فرماندهی پولیس بادغیس با اطمینان از پاک‌سازی ساحات مشکوک گفت: «تیم فنی این فرماندهی بخاطر پاکسازی ساحات از وجود ماین و مواد منفجر ناشده، تلاش می‎کند.»

او از شهروندان می‎خواهد تا مناطق تحت خطر را به پولیس گزارش دهند تا پاک‌سازی شود.

این در حالی است که در چهار دهه جنگ در افغانستان ماین‌های انفجار نشده زیادی در نقاط مختلف این کشور باقی مانده و همواره قربانی از افراد ملکی گرفته است.

در اخرین رویداد در ولسوالی آبکمری بادغیس دو نوجوان در اثر انفجار ماین دستی جان خود را از دست داده‌اند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.