شهرک صنعتی جدید با معیارهای جهانی در هرات ساخته می‌شود

والی هرات در نشست مشورتی با شماری از مسئولان محلی و تاجران و سرمایه گذارن گفته است که ساخت شهرک صنعتی جدید در این ولایت باید با معیارهای جهانی باشد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، روز گذشته (یک شنبه، 3 جدی) نشست مشورتی با حضور مسئولان محلی، تاجران و سرمایه گذاران هرات در مقام ولایت برگزار گردید.

این نشست به منظور تعیین موقعیت ساخت شهرک صنعتی برگزار شده بود و اشتراک کنندگان این نشست سه موقعیت مکانی را مناسب برای ساخت شهرک جدید مد نظر گرفته‌اند.

طبق رای گیری و مشورت مسئولان محلی و تاجران، موقعیت‌های «دشت حوض در رباط سنگی، قریه ده سرخ گذره و دشت زنده جان» را برای ساخت شهرک جدید در یکی از این نقاط انتخاب کردند.

مولوی نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات در این نشست تاکید کرد که باید شهرک جدید صنعتی با معیارهای جهانی و به روز ساخته شود.

وی بیان کرد این شهرک همچنین باید مجهز به سیستم برق رسانی خورشیدی باشد تا برق این شهرک تامین شود.

برخی از کارشناسان اقتصادی می گویند که ساخت این شهرک باعث تحولات بزرگ اقتصادی در هرات و کشور خواهد آورد.

گفته شده در حال حاضر 600 کارخانه در شهرک صنعتی هرات فعالیت دارد و با ساخت شهرک جدید صدها شرکت جدید آغاز به فعالیت می‌کنند و می‌توانند اقلام مختلف را در هرات تولید کنند.

با این حال، عبدالله اکبری، رئیس شهر سازی  می گوید که در مکان ساخت شهرک صنعتی جدید فضای سبز، پارک و حفاظت از محیط زیست مد نظر گرفته خواهد شد.

این در حالی است که بنابر گفته‌‌های مسئولان محلی پروژه‌های بزرگ اقتصادی در ولایت هرات راه اندازی و یا هم در جریان کار قرار دارد.

یکی از اهداف مهم امارت اسلامی خودکفایی افغانستان در بخش اقتصادی می‌باشد.

 

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.