روز جهانی قدس؛ مردم هرات یک‌صدا برای آزادی فلسطین شعار دادند

جمع بزرگی از باشندگان هرات به مناسبت روز جهانی قدس، در یک راهپیمایی جنایت رژیم اسرئیل علیه مردم فلسطین را محکوم و حمایت شان از سرزمین قدس اعلام کردند.

این راهپیمایی امروز (جمعه،26 حمل) بعد از ختم نماز عبادی – سیاسی جمعه در مسجد جامع صادقیه شهر هرات برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، باشندگان هرات با محکوم کردن ظلم و جنایت چندین ساله‌ای رژیم صهیونیستی اسرائیل در برابر سرزمین فلسطین، خواستار وحدت و یکپارچگی کشور اسلامی برای آزادی قبله اول مسلمانان شدند.

حجت السلام والمسلمین سعید رضا زاده، عالم دین در ولایت هرات می‌گوید که برنامه‌های متعدد در باره اصل فلسطین و شناخت دشمنان اسلام خصوصا رژیم جعلی اسرائیل، به مناسبت روز جهانی قدس در این ولایت برگزار کرده است.

آقای رضا زاده افزود: با توجه به فروپاشی که در نظام استکبار جهانی پیدا شده امت اسلامی باید برای ایجاد یک نظم نوین جهانی آمادگی داشته باشد که فتح سرزمین فلسطین به خوبی دیده می‌شود.

وی علاوه کرد که باشندگان هرات به شدت جنایت رژیم اسرائیل غاصب را محکوم کرده و راهمیپا‌یی و شعار‌های ضد اسرائیلی و آمریکایی شان نشان دهنده حمایت مردم افغانستان از مردم فلسطین می‌باشد.

عبدالغفور، یکی از باشندگان هرات گفت: «به نیایت از مردم هرات حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین و انزجار نفرت خود را از رژیم جنایت‌کار اسرائیل اعلام می‌کنیم».

او بیان کرد که قدس متعلق به همه مسلمانان جهان می‌باشد و کشورهای اسلامی باید برای آزادی سرزمین فلسطین با هم متحد شوند.

نعمت الله حیدری، یکی دیگر از باشندگان هرات هم علاوه کرد که کشور فلسطین محور وحدت مسلمانان جهان می‌باشد و وحدت مردم مسلمان برای شکست نظام استکبار ضروری می‌باشد.

او افزود که تمام برنامه‌های روز جهانی قدس باید برای بیداری مردم و روشن کردن اذهان آنان از جنایت رژیم اسرائیل نسبت به مردم مسلمان فلسطین باشد.

این در حالی‌است که از روز آخر جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس در جهان اسلام یاد می‌شود.

در این روز، در اکثر کشورهای اسلامی برنامه‌های به حمایت از فلسطین برگزار می‌شود.

امارت اسلامی افغانستان هم چندی قبل در اعلامیه‌ای حمله رژیم سرائیل به مسجد الاقصی و مردم فلسطین را محکوم کرده و آن را جنایت علیه بشریت عنوان کرده است

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.