تجمع اعضای شورای علمای شیعه هرات به هدف گرامی‌داشت روز قدس

اعضای شورای علمای شیعه هرات طی گردهمایی به هدف هم‌دردی با مردم فلسطین و گرامی‌داشت روز جهانی قدس، بر ضروت وحدت عملی میان مسلمانان و احیای عزت واقعی اسلام در جهان تاکید کردند.

این گردهمایی شب گذشته شنبه، (24 حمل) در مسجد و حسینیه کاظمیه هرات برگزار شد.

علمای دین، فرهنگیان و شخصیت‌های مطرح هرات به ابتکار شورای علمای شیعه این ولایت در این گردهمایی حضور داشتند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی، رئیس شورای علمای شیعه هرات گفت: «اسلام هر روز در حال پیمودن مسیرهای موفقیت است و این تنها با مقاومت و ایستادگی در مقابل استکبار به دست آمده و می‌آید».

به بیان آقای احمدی، «دیدگاه واحد علما و مردم افغانستان برای تحقق بخشیده شدن آرمان مردم فلسطین نشان می‌دهد که ما هم در حال رفتن به سوی ریسمان محکم الهی هستیم».

وی افزود: اسرائیل دوام نمی‌آورد، این وعده الهی است. از جانبی، ظلم هیچ‌گاه پایداری ندارد و ملت‌های مظلوم قطعا با مقاومت و ایستادگی در مقابل جنایت‌کاران روزی برنده‌ی میدان هستند.

رئیس شورای علمای شیعه هرات تاکید کرد که تنها چیزی که اسلام به آن نیاز دارد، امید است. «امیدواری راه را برای یافتن عزت واقعی در جهان هموار می‌کند. اسلام ناب محمدی قطعا با آزادی قدس و ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) در سراسر جهان گسترانیده خواهد شد».

از سویی‌هم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مطهری، رئیس شورای علمای شیعه جبرئیل هرات بر ضرورت وحدت میان مذاهب اسلامی بدون درنظر گرفتن قوم، نژاد و مسایل مختلف فرهنگی و اقتصادی تاکید کرد.

آقای مطهری گفت: «جمع شدن زیر یک پرچم با نام اسلام و بدون درنظر گرفتن مسایل مذهبی، سمتی و فرهنگی ما را به سمت پیروی از دستورات واقعی اسلام سوق می‌دهد و با این روش می‌توان بر تمام چالش‌ها غلبه کرد».

رئیس شورای علمای شیعه جبرئیل هرات تاکید کرد که فلسطین نمونۀ واقعی از مظلومیت جهان اسلام است و این وحدت است که فلاح و رستگاری و در نهایت پیروزی برای اسلام در پی دارد.

از جانبی‌هم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد اکبری، عالم دین گفت: «سراسر جهان به این نتیجه رسیده که فلسطین مظلوم واقع شده و این اسرائیل است که با حمایت قدرت‌های غاصب هر روزه مردم بی‌گناه را از بین می‌برد. قطعا آزادی قدس برای آزادی خواهان پیام صریح و روشن از پیروزی حق بر باطل می‌دهد».

هم‌چنین حجت‌الاسلام والمسلمین واحدی، از علمای مطرح هرات با بیان اینکه اسلام در مسیر یک‌پارچگی است گفت: «افغانستان مثال عینی از پیروزی در مقابل استکبار است. فلسطین قطعا آزاد می‌شود و مسلمانان به زودی یک‌جا و زیر یک پرچم که پرچم اسلام عزیز است در بیت‌المقدس جمع خواهند شد».

این درحالی است که هم‌زمان با این، شب گذشته برنامه‌ای اُنس با قرآن کریم و گرامی‌داشت روز جهانی قدس در مسجدالزهرا (س) هرات هم برگزار شد.

در این برنامه هم گفت شد که قرآن محور است و با محوریت قرآن می‌توان بر مشکلات و گرفتاری‌ها فایق آمد.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.