دو هزار جریب کشت مواد مخدر درهرات از بین برده شده است

مسئولان مدیریت مبارزه با مواد مخدر هرات می‌گویند که تا کنون حدود دو هزار جریب کشت مواد مخدر را در این ولایت از بین برده‌اند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی حیات‌الله مهاجر، مدیر مبارزه با مواد مخدر هرات می‌گوید که این اداره تلاش‌های جدی شان را در راستای محو مواد مخدر روی دست گرفته است.

به بیان وی تا کنون در هرات حدود دو هزار جریب کشت مواد مخدر در این ولایت از بین برده شده و در هیچ ولسوالی این ولایت هم کشت مواد مخدر نمی‌شود.

او همچنین از تلاش‌های این اداره برای جمع‌آوری معتادان سطح شهر خبر داده و افزوده که تا کنون 2500 تن جمع‌آوری و 1800 تن آنان هم تداوی شده اند.

از سویی‌هم، محمود شاه رسولی، سخنگوی پولیس هرات در صحبت با خبرگزاری وطن24 گفته که عملیات پاک سازی مواد مخدر در ولسوالی‌های دوردست جریان دارد.

وی اضافه کرد که هدف اصلی نیروهای امنیتی پیروی از دستور رهبری امارت اسلامی و نابودی کامل کشت مواد مخدر است.

مردم هرات هم خواهان مبارزه جدی مسئولان امنیتی با کشت مواد هستند.

معصوم معتصم بالله، باشنده هرات می‌گوید: “ما ظرفیت‌های بزرگی داریم. جوانان ما سرمایه‌های بزرگ هستند که باید آن‌ها در مسیر درست سوق داده شوند و زمینه کار برای آنان فراهم شود تا راه مهاجرت را در پیش نگیرند.”

به باور وی بهره‌وری از ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان می‌تواند بهترین آینده شغلی را هم ایجاد کند و زمینه کشت مواد مخدر را هم از بین ببرد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.