در نشست علمی در هرات تاکید بر شناخت رسانه‌های سلطه‌گرا و حمایت از ملت‌های مظلوم شد

 

سمینار تخصصی تحت عنوان «تروریسم رسانه‌ای؛ ابزارشوم نظام سلطه و استکبار» و نمایشگاه عکس “القدس لنا” به هدف پرده برداشتن از جنایت‌های نظام‌های استکبار و حمایت از مردم فلسطین در هرات برگزار شد.

این برنامه امروز، (چهارشنبه، 16 حمل ) در بخش‌های تروریسم رسانه‌ای رژیم اشغالگر قدس، جنایات آمریکا در افغانستان و ایران از سوی مرکز فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در این ولایت راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مجید خالق‌نیا، مسئول بخش فرهنگی فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات گفت:  «در این برنامه به مصداق تروریسم رسانه‌ای رژیم اشغالگر اسرائیل، امریکا و متحدانش در ادوار مختلف زمانی که به سرزمین کشورهای اسلامی تجاوز کرده است بحث صورت گرفت».

آقای خالق‌نیا بیان داشت که امروزه رسانه‌ها و دستگاه‌های نظام سلطه و استکبار در صدد تحقیر و انکار حقایق در سرزمین‌های مختلف می‌باشند .

به بیان وی، تروریسم رسانه‌ای در بالاترین سطح خود همواره وحدت جامعه اسلامی را نشان گرفته و در پی خدشه دار کردن روابط جامعه اسلامی می‌باشد.

در این برنامه، نمایشگاه “القدس لنا” که روایتگر ظلم رژیم صهیونستی اسرائیل بر مردم فلسطین می‌باشد هم افتتاح شد.

دست‌کم 45 عکس با محتوای جنایت رژیم صهیونستی اسرائیل در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

در همین‌حال، اشتراک کنندگان ضمن استقبال از برگزاری این برنامه، خواهان مبارزه کشور‌های اسلامی با نظام استکبار و متجاوز شدند.

غنچه‌گل کریمی، یک‌تن از اشتراک کنندگان در این سمینار گفت مردم برای صلح و آرامش باید مبارزه کنند تا کشور‌های متجاوز هم بدانند که سرزمین ما مستحق آزادی و ثبات می‌باشد.

به بیان خانم کریمی، از گذشته‌های دور تا کنون رژیم صهیونستی اسرائیل ظلم‌های فراوانی به حق مردم فلسطین روا داشتند.

او افزود که کشور‌های اسلامی باید با تفاق هم تلاش کنند تا دوباره آرامش را به مردم و سرزمین فلسطین بازگردانند.

کامله حیدری، یکی دیگر از شرکت کنندگان می‌گوید با اشتراک در این سمینار چونگی تشخیص اخبار صدق و کذب را آموخته است.

این در حالی‌است که افغانستان هم از جمله کشور‌های می‌باشد که همواره در معرض تروریسم رسانه‌ای کشور‌های استکبار، خصوصا آمریکا و متحدانش قرار دارد.

رسانه‌های نظام سلطه، از گذشته‌ تا حال حاضر اکثرا در پی تخرب وحدت مردم افغانستان و بد جلوه دادن این کشور برای جهانیان می‌باشند.

کارشناسان سواد رسانه‌ای در برنامه امروز هم تاکید کرد که است از جامعه دانشگاهی و رسانه‌های اخلاق‌مدار که به هدف توسعه، گسترش وحدت و پرده برداشتن از جنایت‌های بزرگ می‌کنند، حمایت شود.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.