خبرگزاری تاس روسیه از دیدار متقی و کابلوف در کابل خبر داد

خبرگزاری تاس روسیه گزارش داده است که ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رییس‌جمهور روسیه، با امیرخان متقی، وزیر خارجه حکومت سرپرست دیدار کرده است.

این دیدار بعد از ظهر یک‌شنبه، ۲۵ جدی، صورت گرفته و در آن کابلوف بر برقراری سریع صلح و آشتی میان افغانان تاکید کرده است.

خبرگزاری وطن24 – هرات؛ به نقل از تاس، امیر خان متقی در این دیدار گفته: «رهبری حکومت سرپرست به توصیه‌های دوستان روسی گوش می‌دهد و روی تشکیل یک دولت فراگیر، در مورد مسایل حقوق بشر و حقوق زنان کار می‌کند.»

از جانبی‌هم، سفارت روسیه در کابل در بیانیه‌ای گفته است که دیپلمات‌های روسی بر تعهد مسکو به حمایت از مردم افغانستان «به نفع برقراری سریع صلح و دست‌یابی به آشتی ملی» تاکید کردند.

روزنامه هشت صبح به نقل از بیانیه سفارت روسیه درکابل نوشته: «روسیه از حکومت کنونی خواست تا به آن بخش‌هایی از جامعه بین‌المللی که صادقانه به برقراری صلح در افغانستان، توسعه یک کشور مستقل و یک‌پارچه عاری از تروریسم و مواد مخدر علاقه‌مند هستند، توجه کند.»

همچنان گفته شده است که دو طرف درباره مشکلات توسعه تجارت، همکاری در مبارزه با تروریسم و تهدید مواد مخدر گفت‌وگو کرده‌اند.

این درحالی است که وزرای خارجه ایران و پاکستان هم بعد از حمله داعش در مقابل وزارت خارجه افغانستان با امیرخان متقی گفتگوی تلفونی کرده‌اند.

دو طرف در این گفتگوها بر تقویت همکاری‌ها برای مهار تروریسم در افغانستان تاکید کرده‌اند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.