حکم بازداشت دونالد ترامپ صادر شد

ایالت جورجیا حکم بازداشت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور را صادر کرد. گفته شده که او باید داوطلبانه حداکثر تا 25 آگست به دادگاه بیاید.

به گزارش خبرگزاری وطن24، رئیس جمهور سابق آمریکا به اتهامات جدیدی در ارتباط با تلاش ادعایی برای مداخله در انتخابات 2020 متهم شده است که شامل 13 فقره از جمله نقض قانون مبارزه با زورگویی و فساد، تحریک به نقض سوگند کارمندان دولت، تبانی برای جعل و ارائه اسناد جعلی و غیره است.

علاوه بر شخص ترامپ، اتهاماتی علیه 18 نفر از جمله رودی جولیانی وکیل سابق او و مارک میدوز، کارمند سابق کاخ سفید، دستیار سابق او نیز مطرح شده است.

پیش از این، رئیس جمهور سابق آمریکا  به نگهداری خصوصی اسناد طبقه بندی شده و همچنین کلاهبرداری در پرداخت پول بازیگر سابق «فیلم‌های مستهجن» استورمی دانیلز، متهم شده بود.

در ماه آگست، او با چهار اتهام جدید در حمله به کنگره به دادگاه احضار شد.

با این حال، ترامپ اتهامات مطرح شده را رد کرده و هم‌چنان ابراز بی‌گناهی می‌کند. او بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا را متهم به دشمنی با خود کرده و تاکید کرده که قصد دارد او را از صحنه انتخابات دور کند.

دونالد ترامپ در نظر سنجی‌های انتخاباتی نسبتا اعتماد بالای عموم را با خود دارد. وی هم‌چنین از مخالفان جنگ فعلی روسیه و اوکراین است و تاکید دارد در صورت پیروزی در انتخابات 2024 ریاست جمهوری آمریکا، به این نبرد پایان خواهد داد.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.