حضرت علی (ع) الگوی جامع برای جهانیان/برای شناخت آن حضرت تلاش شود

هم‌زمان با نزدیک شدن جشن غدیر، کارشناسان دینی در هرات می‌گویند حضرت علی (ع) برای گسترش اسلام سنگ تمام گذاشت و در شرایط فعلی نیاز جدی است تا مسلمانان برای معرفی چهره‌ عدالت‌نمای آن حضرت به جهانیان، تلاش کنند.

به گفته آنان با بررسی کاکردهای حضرت علی (ع) در زمان پیامبر پی‌می‌بریم که نقش آن حضرت در جان گرفتن اسلام تازه به پاخواسته، حیاتی و مهم بوده است.

حجت‌الاسلام ایوبی، عالم دین و کارشناس دینی در هرات به وطن24 می‌گوید: از زمان که پیامبر (ص) شروع به معرفی اسلام کرد تا آخرین مرحله حضرت علی با رسول اکرم (ص) در گسترش  معرفی اسلام به جهان تلاش کرد و در این مسیر زحماتی زیادی کشید.

به بیان وی شناخت دین وابسته به شناخت امیرالمومنین است؛ این مساله در خوابیدن آن حضرت در بستر  رسول خدا (ص) و حفاظت از آن حضرت در مقابل حجوم دشمنان و خطاب پیامبر (ص) در جنگ خندق به آن حضرت که گفت: “تمام اسلام در مقابل تمام کفر قرار گرفته”، جایگاه واقعی امیرالمومنین (ع) را مشخص می‌کند.

وی ادامه می‌دهد جهان اسلام در عصر فعلی نیاز به شناخت علی (ع) دارد و الگوگیری از عدالت و رفتار آن حضرت، در زمان خلافت شان، نیاز جدی برای حکومت‌های اسلامی امروز به شمار می‌آید.

اوعلاوه می‌کند دیگران “مسیحی‌ها و یهودی‌ها” علی را شناخته و در باره آن حضرت تحقیق کرده‌اند و حرف آخر همه‌ی آن‌ها این بوده که علی “الگوی عدالت و مرد تکرار ناشدنی در تاریخ جهان است.”

ایوبی می‌افزاید این رویکرد در بین مسلمانان با وجود شناخت قبلی کمتر مورد توجه بوده و برای شناخت حضرت علی (ع) که برای اسلام از جان مایه گذاشت و برای عدالت اجتماعی سال‌ها مبارزه کرد، تلاشی اندکی کرده است.

وی در اخیر افزود غدیر، نشانه‌ی بزرگی و سرافرازی جهان اسلام است و علی (ع) هم بهترین رهنما برای جهانیان.

با این حال، به روز پنچ‌شنبه هفته جاری، جشن غدیر است و مسلمانان در سراسر جهان برای تجلیل از این روز به جشن و سرور می‌پردازند.

 

 

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.