تکدی‌گری ریشه‌کن شود و برای نیازمندان واقعی زمینه کار فراهم شود

مسئولان محلی هرات طی جلسه‌ای با تاکید بر حل معضل تکدی‌گری در این ولایت تصمیم گرفته‌اند تا این چالش را به صورت بنیادی و ریشه‌ای حل کنند.

این جلسه با حضور مقامات و نهادهای مربوط روز گذشته (4 سرطان) در مقام ولایت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات در مورد گدایی‌گری گفت: “گدایی گری یک معضل بزرگ اجتمای بوده و حتی از اعتیاد به مواد مخدر در جامعه بدتر است.”

در این جلسه، انواع تکدی‌گری که شامل تکدی‌گری از روی مجبوریت، تکدی‌گری از روی عادت، تکدی‌گری براساس حرفه (راهی برای درآمدزایی) و تکدی‌گری سیاسی که هدف‌اش تخریب نظام است، برجسته شده و روی آن بحث صورت گرفت.

همچنان فیصله شد که نهادهای مسئول جهت شناسایی نیازمندان اقدام کرده و گدای‌گران را براساس دسته‌های عنوان شده شناسایی کنند.

در ادامه گفته شده که پس از شناسایی، گدای‌گران سیاسی و افرادی که از روی عادت دست به این کار می‌زنند و یا راهی برای درآمدزایی در نظرگرفته‌اند، به ارگان‌های عدلی و قضایی معرفی و طبق قانون مجازات شوند.

همچنین برای نیازمندان که از مجبوری دست به این کار می‌زنند، پس از شناسایی توسط کمیته موظف در این مورد، از طرف ریاست کار و امور اجتماعی و نماینده سرمیاشت، زمینه ظرفیت سازی فراهم شده و اشتغال‌زایی شود تا پدیدۀ تکدی‌گری در جامعه از بین برود.

در این جلسه شهردار هرات، رئیس کار و امور اجتماعی، رئیس صحت عامه، نماینده ریاست اطلاعات و فرهنگ، فرمانده امنیه و دیگر ارگان‌های مربوطه حضور داشته و در این مورد صحبت کردند.

مولوی هیات‌الله مهاجر فراهی، شهردار هرات در این نشست عنوان کرده که این ریاست آماده است تا هر کاری برای شان سپرده شود، در راستای مبارزه با گدایی‌گری انجام دهد.

همچنان نماینده اطلاعات و فرهنگ بیان کرد که این ریاست در کنار کارهای مربوطه که به این ریاست سپرده شود، از طریق رسانه‌ها و برنامه‌های تئاتر و نمایشنامه در جامعه، برای مبارزه با این معضل اجتماعی کار خواهد کرد.

این در حالی است با ایجاد این کمیته چالش‌‌های مختلف جامعه کاهش می‌ابد و کودکانی که به سر اجبار دست به این کار می‌زنند رها شده و برای آنان زمینه اشتغال و تعلیم ایجاد خواهد شد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.