تریبون آزاد؛ جوانان هرات مشکلاتشان را به معین جوانان بیان کردند

معین جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور با جوانان ولایت هرات گفتمانی را برگزار کرده که در این برنامه جوانان مشکلات و چالش‌های خود را بیان کردند.

این گفتمان روز گذشته (شنبه 21 عقرب) در سالون نوراحمد کریمی در اداره اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات برگزار شد.

محمد رفیع امیری، یکی از جوانان اشتراک کننده در این نشست گفت: “در این نشست جوانان به طور راحت سوالات و مشکلات اساسی خود را به معین جوانان وزارت کشور بیان کردند.”

او بیان کرد که بیشتر کسانی که شرکت کرده بودند بیکاری و فقر اقتصادی را از جمله چالش‌های عمده جوانان و ولایت هرات می‌باشد.

به گفته وی، معین وزارت جوانان در این گفتمان تمام صحبت‌های جوانان را گوش کرده و در مورد چالش‌های آنان بیان کرده است که امارت اسلامی برنامه‌های معتددی را دارد.

در ادامه، عبدالهادی قانع، یکی تن  دیگر از کسانی که در این گفتمان شرکت کرده بود، می‌گوید بهترین راه برای حل مشکلات مشوره و از طریق گفتگو می‌باشد.

وی اضافه کرد برگزاری و راه اندازی این چنین گفتمان‌ها باعث حل مشکلات با همکاری جوانان می‌شود.

در همین حال، قاری محمد یونس راشد، معین جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی افغانستان  گفت یکی از اهداف راه اندازی این برنامه گفت‌وگو مستقیم با جوانان و شنیدن مشکلات و راه‌های بیرون رفت از وضعیت کنونی را عنوان کرده است.

او  یکی از اهداف عمده سفرش به هرات را هم دیدار با قشر جوان  و شنیدن انتقادات و پیشنهادات شان برای بهبود وضعیت فعلی کشور یاد کرد.

وی خطاب به جوانان اشتراک کنندگان در این گفتمان افزود “در چوکات صلاحیت خود به تمام سوالات جوانان پاسخ می‌دهم و اگر نبود از مسئولان در مرکز پرسان میکنم”

وی عنوان کرد امارت اسلامی در طرحی “اعتماد و اقتصاد” قرار است هزاران جوان به کار دست یابی کنند.

قابل یادآوری است  بیکاری، نبود فرصت‌های شغلی و تحصیلی، فرار مغزها به ویژه جوانان به خارج، از مسایل عمده‌ی بود که در این گفتمان روی بحث و تبادل نظر شد.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.