ترامپ دارد بین مردم شکاف ایجاد می‌‍‌کند

اولین وزیر دفاع ترامپ به برخورد خشونت بار و ورود ارتش بر علیه معترضان مسالمت جو در آمریکا، واکنش نشان داده و این کار را خلاف قانون اساسی این کشور عنوان کرد.

دو روز قبل، پولیس و گارد ملی آمریکا با استفاده از گاز اشک آور،‌ گلوله پلاستیکی و نارنجک صوتی تظاهرکنندگانی را به که طور مسالمت آمیز در برابر پارک مقابل کاخ سفید تجمع کرده بودند، متفرق کردند تا دونالد ترامپ بتواند پس از سخنانش به کلیسای سن جان برود و با در دست گرفتن یک انجیل روبری عکاسان خبری بایستد.

به گزارش خبرگزاری وطن24 و به نقل از بی بی سی، جیمز متیس، وزیر دفاع دو سال اول ریاست جمهوری ترامپ، نوشت این تفکر که شهرهای آمریکا “فضای نبرد” است و نظامیانی که یونیفورم به تن دارند باید بر آن “غلبه” کنند باید رد شود.

غلبه نظامیان بر خیابان‌ها برای پایان دادن به ناآرامی ها از سخنانی بود که آقای ترامپ اخیرا بر زبان آورد.

آقای متیس نوشت که اتحاد در آمریکا “با تضمین این مساله شروع می شود که همه ما در برابر قانون برابریم” و افزود که آمریکایی باید مطمئن باشند که “ما از سیاستمان بهتریم”.

او افزود: “دونالد ترامپ اولین رئیس جمهور در دوران زندگی من است که سعی ندارد مردم آمریکا را متحد کند – حتی تظاهر هم نمی کند که چنین قصدی دارد. در عوض او سعی می کند بین ما شکاف بیاندازد.”

“آنچه شاهد هستیم محصول سه سال تلاش عامدانه در این زمینه است. ما شاهد پیامدهای سه سال غیبت یک رهبری جاافتاده هستیم؛ ما می توانیم بدون او متحد شویم، و برای این کار از نقاط قوتی که بخشی از ذات جامعه مدنی ماست نیرو بگیریم.”

آقای ترامپ در واکنش به این بیانیه در توییتی نوشت “در جهان به هیچ جنرالی به اندازه جیمز متیس بیش از حد بها داده نشده است. من خودم استعفانامه او را خواستم و از گرفتنش خیلی مسرور شدم.”

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.