بعد از سروی به متضررین سیلاب‌های 24 ساعت گذشته هرات رسیده‌گی می‌شود

به گزارش خبرگزاری وطن24، عبدالحمید مبارز رئیس مبارزه با حوادث هرات می‌گوید: “مؤسسات ملی و بین‌المللی و ادارات دولتی مشترکا بخاطر پاسخدهی به وضعیت کنونی عمل خواهند کرد.”

عبدالله حمایت رئیس فواید عامه ولایت هرات از توظیف تیم‌های فنی در مسیرهای منتهی به شهر هرات خبر داد و از بازگشایی شاهراه هرات اسلام قلعه بر روی ترافیک یادآوری کرد.
درین میان مسئولان ریاست‌ هلال احمر، مؤسسات بین‌المللی نیز از تدارک مواد غذایی و سایر نیازمندی ها برای 500 خانواده خبر دادند.
همزمان با این داوود انوری شهردار هرات نیز از توظیف تیم‌های پاسخدهی به حوادث در تمام نواحی شهر یادآوری کرد و گفت: “تیم‌های مشترک شاروالی، شهرسازی و حوزه دریایی بخاطر آسیب شناسی حوادث اخیر و همچنان دریافت عواملی که منجر به جاری شدن سیلاب گردیده فعالیت خود را آغاز نموده‌اند.”

مسئولان صحت عامه هرات نیز از کشته و زخمی شدن چند تن در اثر تخریب خانه‌ها و منازل مسکونی شان خبر دادند و تأکید دارند که از شب گذشته تا اکنون تیم‌های سیار هرات آمبولانس سرگرم انتقال باشندگان مصدوم به مراکز درمانی هستند.
کمیته ولایتی اضطرار به ادارات و مؤسسات عضو هیئت داد تا تیم‌های سروی مشترک را به محلات آسیب دیده اعزام کنند تا بعد از ختم ارزیابی کمک‌های لازم بشردوستانه به متضررین توزیع شود.

این در حالیست که به گفته مسئولان ولسوالی‌های گلران، کشک رباط سنگی، کشک کهنه، ادرسکن، شیندند، اوبه، زنده جان و غوریان، گذره و انجیل از اثر جاری شدن سیلاب و ریزش برف، شماری زیادی از مردم متضرر و خساره مند شده اند اما آمار دقیق از خسارات مالی و جانی هنوز در دسترس نیست.

در بسیاری از ولسوالی‌های هرات نیز در نتیجه برف باری راه‌های مواصلاتی روستاها به مراکز ولسوالی‌ها مسدود شده است.
از سوی دیگر مسئولان پایگاه نظامی 207 ظفر نیز می‌گویند که نیروهای مسلح، آماده کمک به متضررین و جلوگیری از خساره مند شدن شهروندان هستند.
وسایط سنگین اردوی ملی غرض کمک به مردم به ساحات آسیب دیده اعزام شده اند.
رئیس دفتر والی هرات از اقدامات جدی مسئولان و اعضای کمیته ولایتی مبارزه با حوادث طبیعی در طول 24 ساعت گذشته قدردانی کرد.
سمیع وفا رئیس دفتر والی هرات می‌گوید: “در نتیجه حضور به موقع مسئولان، از گسترش خسارات به شهروندان تا اندازه‌ی کاسته شد.”

از سوی دیگر سید عثمان محبوبی آمر امنیت فرماندهی پولیس هرات نیز می‌گوید: “پولیس از نخستین لحظات بروز سیلاب، در محلا حاضر و در خدمت مردم قرار داشت.”
کمیته حالت اضطرار به ریاست‌های فواید عامه و ترانسپورت هرات وظیفه سپرد تا در امر بازگشایی راه‌های مواصلاتی و کمک به مسافرین از همه امکانات خود بهره گیرند.

گفتنی است که ریزش باران و برف در 24 ساعت گذشته در ولایت هرات از سوی برای شهروندان این ولایت مشکلات جدی را ببار آورد.
سیلاب‌های ناشی از این بارندگی‌ها خسارات مالی و جانی را به شهروندان هرات وارد کرده و اما تا هنوز مسئولان آمار دقیق این خسارات را عنوان نکرده اند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.