ادامه درگیری‌ها در فلسطین؛ یگان ویژه نیروهای دریایی آمریکا در نزدیکی اراضی اشغالی مستقر شد

هم‌زمان با ادامه دار شدن درگیری‌ها در نوار غزه و سفر پی‌هم مقامات انگلیسی و امریکایی به اراضی اشغالی، در تازه‌ترین مورد آمریکا از استقرار یک واحد واکنش سریع از تفنگداران این کشور در نزدیکی فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، شبکه سی ان ان به نقل از مقامات آمریکایی از استقرار واحد واکنش سریع تفنگداران دریایی آمریکا در نزدیکی فلسطین اشغالی خبر داد.

براساس این گزارش، این واحد نظامی که هم اکنون روی ناو تهاجمی «یو اس اس باتان» مستقر است متشکل از دو هزار تفنگدار دریایی و ملوان است.

مقامات آمریکایی می‌گویند از وظایف اصلی این واحد عملیات تخلیه و همچنین کمکهای بشردوستانه است.

به نوشته سی ان ان، مقامات دفاعی در روزهای اخیر بارها گفته‌اند که پنتاگون قادر خواهد بود نیروها و ظرفیت بیشتری را در صورت لزوم به سرعت به منطقه اعزام کند.

در ادامه حمایت‌های غرب از رژیم صهیونیستی در مواجهه با عملیات طوفان الاقصی، وزیر دفاع آمریکا روز گذشته به فلسطین اشغالی سفر و با نخست‌وزیر این رژیم دیدار کرد.

یک روز بعد از سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی و دیدارهایش با مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی، رئیس پنتاگون هم به دیدار صهیونیست‌ها رفت.

رسانه‌ها در فلسطین اشغالی روز جمعه خبر دادند که لوید آستین وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ و همچنین نخست‌وزیر صهیونیست‌ها به صورت جداگانه دیدار کرد.

این درحالی است که در عملیات طوفانی نیروهای مقاومت به داخل اراضی اشغالی تا کنون دست‌کم 3 هزار صهیونست کشته و زخمی شده‌اند.

در حملات هوایی رژیم بالا ساکنان نوار غزه نیز دست‌کم 1900 تن به شمول زنان و کودکان شهید و زخمی شده‌اند.

از جانبی‌هم، وزیر خارجه ایران روز گذشته در سفری به عراق، لبنان و سوریه با شماری از مقامات حکومتی این کشورها و سران جبهه مقاومت دیدار کرد.

او گفت که در صورت ادامه دار شدن جنگ و تداوم جنایت در غزه، احتمال باز شدن جبهه‌های جدید علیه رژیم صهیونستی از سوی جریان مقاومت وجود دارد.

در تازه‌ترین مورد هم، سازمان همکاری‌ اسلامی نیز جنایت صهیونست‌ها در نوار غزه را محکوم کرده است.

روز گذشته نیر تظاهرات ضد صهیونستی در اکثر کشورهای اسلامی از جمله عراق، ایران، افغانستان، یمن و لبنان برگزار شد.

 

منبع خبرگزاری وطن24
توسط عبدالله اخلاقی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.