در ماه رحمت از بزرگان دین خود بخشش و کمک به نیازمندان را بیاموزیم

به گزارش خبرگزاری وطن 24، حجت السلام و المسلمین محمد یزدانی، خطیب مسجد جامع جبرئیل هرات گفت: هر فرد از این جامعه به عنوان یک مومن روزه‌دار باید به کسانی که بی‌بضاعت بوده و با مشکل اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، یاری کنیم.

وی بیان داشت در ماه مبارک رمضان اسلام تأکید زیادی به کمک نیازمندان کرده و مسلمانانی که قدرت یاری رساندن دارند، باید در حد توان نیازهای مستمندان را برطرف سازند.

به گفته آقای یزدانی در ماه مبارک رمضان انجام کارهای خیر نسبت به دیگر ماه‌های سال پاداش بیشتری دارد.

آقای یزدانی بیان داشت در این ماه رحمت باید تمام مؤمنان و روزه داران نسبت یک دیگر گذشت داشته باشند چرا که پیامبر گرامی اسلام به حرمت رمضان در مقابل کسانی که حتی مؤمن هم نبودند، از خطاهای‌شان چشم پوشی می‌کرد.

او خاطر نشان کرد: “رسول خدا با گذشت خود برای مسلمانان پیامی بسیار مهم داشت که آن هم بخشش در مقابل یکدیگر می‌باشد.”

خطیب نماز جمعه جبرئیل افزود امروزه تمام مشکلات جاری که در کشور وجود دارد نتیجه بی‌توجهی مردم به دستورات دین و تأکیدات رسول گرامی اسلام است.

وی یادآور شد حتی در این ماه مبارک خبرهای قتل و کشتار مسلمانان از گوشه و کنار افغانستان به گوش می‌رسد و دلیل این بدبختی‌ها هم فاصله گرفتن از دستور خداوند(ج) و فرموده‌های آخرین فرستاده اوست.

عالمان دینی در کشور، بارها از طرف‌های دخیل در جنگ افغانستان خواسته‌اند تا حداقل نبرد و درگیری را در ماه مبارک رمضان کنار بگذارند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.