کمیسیون تصفیه صفوف نزدیک 100 تن از نیروهای امنیتی هرات را اخراج کرد

هم‌زمان با تاسیس دفتر کمسیون تصفیه صفوف امارت اسلامی در ولایت هرات، مسئول این می‌گوید که حدود 100 تن از بدنۀ نیروهای امنیتی در هرات اخراج شده‌اند.به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی عبدالکریم محبوب، مسئول کمیسیون تصفیه صفوف در هرات گفت که در کمسیون تصفیه صفوف علاوه بر رئیس و معاون، نماینده‌هایی از مقام ولایت، قول اردو و فرماندهی امنیه هم شامل هستند.
به گفته مولوی محبوب، تا کنون کسانی که از صفوف این نیروها خارج شده غیر رسمی بوده و بعد از این به گونه رسمی اقدام می‌شود.
وی افزود که نیروهای امارت اسلامی ریش بگذارند و در صورتی که کسی تلاش کند افرادی که ریش نداشته را شامل نیروهای امارت اسلامی بکند، خود آنان نیز از صفوف این نیروها اخراج می‌شوند.
او در ادامه تاکید کرد کسانی که خلاف قانون کار کنند و یا شکایت‌هایی با اسناد برایشان برسد، چه مسلح، غیر مسلح، مسئول و غیر مسئول باشد از بدنه این نیروها اخراج می‌شود.
وی ادامه داد افرادی که مخالف دین اسلام، بداخلاق و سابقه بدی داشته باشند در داخل این نیروها جای ندارند.
محبوب اضافه کرد که آن‌عده از افرادی که حقوق دیگران را تلف کرده و دست به تعصبات قومی، مذهبی، زبانی، دشمنی شخصی و غیره زده‌اند از صفوف این نیروها رسماً اخراج می‌شوند.
با این حال، مولوی نور احمد اسلام جار، والی هرات می‌گوید: تمام مجاهدان امارت اسلامی در این زمینه همکاری کنند تا افراد ظالم و فاسد در میان این نیروها جای نگیرند.
او افزوده کمیسیون تصفیه صفوف در مقابل کسانی که در پی بد نامی نظام هستند هیچ‌گونه مسالمتی نکند.
این درحالی است که قبل از این در شماری دیگر از ولایت‌های افغانستان، ده‌ها تن از بدنۀ نیروهای امارت اسلامی اخراج شده‌اند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.