کمک‌های اندک و زمان‌بر درد بیجاشدگان غور را دوا نمی‌کند

توزیع ناعدلانه کمک‌ها برای بیجاشدگان غور و طولانی شدن این پروسه در شرایط بد اقتصادی مهاجرین این ولایت، نگرانی‌های را به وجود آورده است.

عبدالبصیر قادری عضو شورای ولایتی غور به خبرگزرای وطن24 گفت: “بیجاشدگان که در مرکز ولایت غور پناه آوردند در سروی کمک‌ها قرار گرفته اما روند توزیع کمک‌ها تا رسیدن به این بیجاشدگان وقت زیادی را دربر می‌گیرد.”

او اضافه می‌کند فعلا برای هر فامیل مبلغ ده هزار افغانی از سوی موسسات کمک کننده کمک منظور شده که این مقدار برای هر خانوار بیجاشده مبلغ ناچیزی می‌باشد و هیچ درد آنان را دوا نمی‌تواند.

وی می‌افزاید این مقدار پول هم ممکن است تا مدت 10 الی 20 روز آینده به دست آنان برسد که در شرایط فعلی زمان طولانی می‌باشد.

او علاوه می‌کند قیمت بالای مواد غذایی در بازارها و کمک اندک به بیجاشدگان ممکن است در زمستان سرد و سخت غور مشکلات جدی برای آنان به وجود آورند.

قادری افزود همچنین بعضی خانواده‌های بی بضاعت ممکن است از روند توزیع کمک‌ها محروم بمانند و یا برای گرفتن آن روز‌ها در ادارات مختلف سرگردان شوند که این وضع ناشی از بی‌مسئولیتی کسانی هستند که روند توزیع کمک‌ها را بر عهده دارند.

به بیان وی در هوای سرد غور که بیشتر همراه با برف و باران است این بیجاشدگان چشم به همین‌ کمک‌ها دوخته و سهل انگاری در امر کمک رسانی به آنها کار ناشایست می‌باشد.

در این رابطه با تماس‌های مکرر به مسئولان محلی غور موفق به دریافت معلومات نشدیم.

ولایت غور از ولایت‌های نا امن کشور است که تعداد زیاد خانواده بیجا شده در مرکز این ولایت حضور دارند.

اندک بودن کمک‌ها در این موقع سال بعضی نگرانی‌های را نسبت به وضعیت زندگی این بیجاشدگان به وجود آورده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.