کشته شدن 5 خدمه آمریکایی در اثر سقوط یک هواپیمای نظامی در مدیترانه

مرکز فرماندهی نیروهای آمریکا در اروپا یکشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در اثر یک سانحه هوایی در شرق مدیترانه، پنج خدمه آمریکایی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، منابع رسانه‌ای یکشنبه شب از کشته شدن پنج نظامی آمریکایی در جریان سقوط یک فروند هواپیمای نظامی این کشور در شرق دریای مدیترانه خبر دادند.

مرکز فرماندهی نیروهای آمریکا در اروپا بامداد یکشنبه اعلام کرد که یک فروند هواپیمای ارتش این کشور روز جمعه حین پروازهای تمرینی در شرق دریای مدیترانه سقوط کرده است.

در این بیانیه ضمن تاکید برعدم انتشار نام یا تعداد نیروهای آمریکایی در این هواپیمای نظامی، گفته شد که علت حادثه در حال بررسی است.

به نقل از فارس، مرکز فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا  یکشنبه شب با انتشار بیانیه دوم اعلام کرد که در این سانحه هوایی ۵ نظامی آمریکایی کشته شدند.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داده که این هواپیما حین سوخت‌گیری سقوط کرده است.

این اتفاق با اعزام و استقرار ۲ ناو هواپیمابر آمریکایی به شرق مدیترانه برای نشان دادن حمایت از رژیم صهیونیستی و جنگ علیه نوار غزه همزمان شده است.

از جانبی‌هم، حملات پهبادی و موشکی گروه‌های مقاومت علیه اهداف آمریکایی نیز در خاورمیانه شدت گرفته است.

تا کنون دهها سرباز این کشور در پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفته و زخمی شده‌اند.

هم‌چنین هفته‌های قبل انصار‌الله یمن از حملات موشکی بالای مواضع آمریکا در دریای سرخ خبر داده بود.

از جانبی‌هم، هم‌زمان با ورود ناو‌های آمریکایی در غرب آسیا، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در این باره نوشت،  آمریکا همزمان با تقویت حضور نظامی در غرب آسیا، به بهانه جلوگیری از دخالت طرف‌های ثالث در جنگ رژیم صهیونیستی با نوار غزه، این ناو هواپیمابر را در دریای مدیترانه مستقر کرده است.

بر اساس این گزارش، نیروی ضربتی ناو هواپیمابر«یو اس اس آیزنهاور» به نیروی ضربتی ناو هواپیمابر «یو اس اس جرالد آر.فورد» که اوایل ماه جاری در دریای مدیترانه مستقر شد، پیوست.

 

 

منبع خبرگزاری وطن24
توسط عبدالله اخلاقی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.