کاهش جنگلات هرات؛ اداره محیط زیست هرات خواهان همکاری مردم شد

باشندگان هرات نسبت به قطع بی‌رویه درختان در این ولایت ابراز نگرانی کرده و جنگل‌زدایی را یک خطر جدی برای آینده هرات دانسته‌اند.

شیرعلی، یکی از جنگل‌بانان به خبرگزاری وطن24 گفت: «متاسفانه بعضی از افراد توجهی نسبت به جنگلات نداشته و خود سرانه درختان را قطع می‌کنند».

او می‌گوید که به‌خاطر تلاش جنگل‌بانان در روز، عمدتا در شب برخی‌ها به قطع جنگلات روی می‌آورند که این مساله نیاز به توجه بیشتر حکومت دارد.

به گفته او: باید شهروندان در این زمینه همکاری کنند تا اینکه آسیب برساند. «جنگلات منبع خوبی برای تفریح و استفاده در تابستان است.»

وکیل احمد، یکی دیگر از جنگل‌بانان هرات نیز می‌گوید: آن چنان که باید مردم همکاری کنند نمی‌کنند و در بیشتر موارد دیده شده شماری از شهروندان بدون آن که توجه کنند برای این درختان چقدر آبیاری و زحمت کشیده شده قطع می‌کنند.

وکیل احمد نیز سال‌هاست که جنگلات را آبیاری و محافظت می‌کند و تاکید دارد که باید فرهنگ سرسبزی شهر و محافظت از آن در میان مردم بیشتر شود.

عبدالعزیز، باشنده دیگر هرات هم می‌گوید که نسبت به سال های گذشته جنگلات در هرات کاهش یافته و علت آن هم خشک سالی و از طرف دیگر، عدم توجه مردم می‌باشد.

به گفته او: نیاز است که ادارات مسئول برای محافظت و افزایش فضای سبز توجه بیشتری داشته باشند.

این باشنده هرات خاطرنشان کرد: فضای سبز و نگهداری خوب نشان از فرهنگ غنی دارد و هم‌چنین توجه حکومت و مردم را نسبت به فضای سبز نشان می‌دهد.

خرید و فروش چوب در یکی از بازارهای چوب فروشی هرات

در همین حال، حامد الهام مسئول آگاهی عامه ریاست محیط زیست هرات اما می‌گوید: یکی از دلیل عمده فضای سبز و کاهش جنگلات تغییرات اقلیمی بوده که در بیشتر کشورها و افغانستان هم به وجود آمده است.

به گفته وی: باید شهروندان در قسمت محافظت از جنگلات توجه بیشتری کنند چون جنگلات تولید کننده آکسیجن و مانع آلودگی هوا می‌باشد.

مسئول آگاهی عامه اداره محیط زیست هرات گفت: این اداره همواره تلاش کرده تا جنگلات را بیشتر محافظت کنند و برای گسترش فضای سبز و افزایش جنگلات به صورت جدی کار می‌کند.

 

منبع خبرگزاری وطن24
توسط حسن شریفی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.