کار پروژه‌‌‌های عام‌المنفعه هر چه زودتر آغاز شود

کارشناسان اقتصادی در هرات می‌گویند بندهای آب گردان یکی از پروژه‌های مهم اقتصادی بوده و خواهان توجه بیشتر مسئولان در این زمینه شدند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، محمد ناصراصفدی، یکی از کارشناسان اقتصادی در هرات می‌گوید: یکی از این بندهای آب گردان پروژه بند پاشدان بوده که از اهمیت زیادی برای این ولایت برخورد دار می‌‌باشد.

وی بیان داشت دولت فعلی باید تلاش کند برای پروژه‌های که از دولت گذشته کار آن باقی مانده تکمیل کند و برای پروژه‌‌های جدید بودجه پیدا کنند.

به بیان او در صورتی که بند پاشدان به بهره برداری سپرده شود می‌تواند تا اندازه مشکل زمین‌های زراعتی هرات را حل کند و نیاز است که نسبت به هر زمان دیگر توجه بیشتر صورت بگیرد.

آقای اصفدی علاوه کرد یکی از دلیل رشد شکوفایی زراعت هرات ساخت بندهای آب گردان بوده مانند بند سلما که هم برای تولید برق و هم برای زمین‌های زراعتی استفاده می‌شود.

در همین حال مولوی شیر احمد عمار مهاجر، معاون والی هرات می‌گوید: تمام آمادگی‌ها برای ادامه ساخت بند پاشدان وجود داشته و نظارت‌های که صورت گرفته کار آن در آینده نزدیک شروع می‌شود.

وی افزود اداره محلی هرات فقط منتظر فعال شدن اداره مستوفیت بوده و در صورتی که این اداره به کار آغاز کند، کار بند پاشدان هم شروع خواهد شد.

آقای مهاجر خاطرنشان کرد چون بودجه پروژه‌ها از طریق اداره مستوفیت مواصلت می‌کند و اداره محلی هم منتظر کار مستوفیت می‌‌باشد.

کار ساخت بند پاشدان در ولسوالی کرخ هرات موقعیت داشته و کار این پروژه در سال 1390 هجری شمسی آغاز شده بود اما به دلایل مختلف تا کنون کار این بند تکمیل نشده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.